וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דל היכתה התחזיות הודות למכירות שרתים ומחשבים ניידים; זינוק של 78% ברווח הרבעוני ל-896 מיליון דולר

TheMarker

30.8.2007 / 23:18

צמיחה של 7% במכירות ענקית המחשבים ל-14.8 מיליארד דולר - מעל לתחזיות



(DELL), יצרנית המחשבים האישיים (PC) השנייה בגודלה בעולם, דיווחה היום על תוצאות כספיות רבעוניות אשר עלו על תחזיות האנליסטים. דל, אשר הודחה בסתיו האחרון לראשונה מזה שלוש שנים מהתואר יצרנית המחשבים האישיים הגדולה בעולם על ידי מתחרתה, היולט פקארד (סימול HPQ), רשמה ברבעון האחרון רווח של 896 מיליון דולר, או 32 סנט למניה, זינוק של 78% לעומת רווח של 502 מיליון דולר, או 22 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. תחזית האנליסטים היתה לרווח של 31 סנט למניה.



דל רשמה ברבעון הכנסות של 14.8 מיליארד דולר, גידול של 7% לעומת מכירות של 14.1 מיליארד דולר בתקופה המקבילה, ומעל לתחזיות האנליסטים להכנסות של 14.6 מיליארד דולר. ענקית המחשבים ייחסה את התוצאות החזקות למכירות ערות של שרתים ולביקוש גבוה מהצפוי למחשבים ניידים.



"אנו ממשיכים להשקיע ביוזמות חדשות בחברה בניסיון להתאים את המוצרים והשירותים לצרכים של לקוחותינו", אמר מנכ"ל דל, מייקל דל, בעת פרסום הדו"חות הכספיים. "למרות שתוצאותינו מצביעות על כך שרשמנו התקדמות ביחס ליעדים שלנו, עודנו בשלבים המוקדמים של השינוי במבנה, פעילות ועלויות החברה", הוסיף.



מניית דל, אשר עלתה בכ-10% במהלך הרבעון השני של השנה, יורדת ב-1.3% במסחר לאחר הסגירה, אחרי שעלתה בכ-2% בשעות המסחר הרגילות בוול סטריט.



האסטרטגיה בה החל מייסד ויו"ר דל, מייקל דל, לפני למעלה מעשור - מכירת מחשבים אישיים דרך הטלפון והאינטרנט - סייעה להזניק את הסטארט אפ למקום הראשון במכירות מחשבים אישיים בעולם. עם זאת, מודל המכירות הישירות החל לאבד מכוחו בשנת 2005 על רקע נטייתם הגוברת של הצרכנים בארה"ב להעדיף רכישת מחשבים ניידים בחנויות. יתר על כן, דל התמקדה בעיקר במכירות מחשבים שולחניים ללקוחות עסקיים - שוק בו נרשמה האטה. בעיות במערך שירות הלקוחות של דל פגעו אף הן במכירותיה.



לפי נתוני חברת המחקר IDC, נתח השוק של דל בשוק המחשבים האישיים העולמי הסתכם ברבעון השני של השנה ב-16%, לעומת נתח של 19% בו החזיקה HP. ההאטה במכירות דל והשחיקה בצמיחה של רווחיה הביאו להתפטרות מנכ"ל דל, קווין רולינס, בחודש ינואר.







מייקל דל, אשר שב לתפקיד המנכ"ל בעקבות התפטרות רולינס, ביצע מאז שורה של חילופי גברי בהנהלה הבכירה של החברה. במקביל, זנחה דל לראשונה את מודל המכירות הישירות והחלה למכור מחשבים אישיים מתוצרתה ברשתות קמעוניות דוגמת וול מארט.



לפני שבועיים הודיעה דל על קיצוץ רווחיה המדווחים במהלך ארבע השנים החולפות ב-150 מיליון דולר בגין תרגילים חשבונאיים שביצעה החברה בניסיון לעמוד ביעדים. זאת בעקבות חקירה פנימית שערכה החברה. בעת ההודעה ציינה דל כי למהלך לא תהיה השפעה משמעותית על תוצאותיה הרבעוניות. בה בעת נמשכות חקירות חשבונאיות שמנהלות נגד החברה רשות ני"ע בארה"ב (SEC) ומשרד התובע הכללי של ניו יורק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully