וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל תעשיות במגעים למכירת אחזקותיה ביפאורה

הארץ

14.9.2001 / 10:02

שווי השוק של יפאורה הוא 312 מיליון שקל, ושווי אחזקותיה של כלל תעשיות בחברה מגיע לכ-85 מיליון שקל

מאת אורה קורן

חברת כלל תעשיות מנהלת מגעים ראשונים למכירת אחזקותיה (27.4%) בחברת המשקאות הקלים יפאורה לחברה מתחום תעשיית המזון - כך אמרו אתמול מקורות בסקטור הפרטי; יפאורה נשלטת על ידי חברת קירור והספקה (62.6%), ויתרת המניות (10%) מוחזקת על ידי הציבור.

שווי השוק של יפאורה הוא 312 מיליון שקל, ושווי אחזקותיה של כלל תעשיות בחברה מגיע לכ-85 מיליון שקל. דובר כלל תעשיות אמר בתגובה כי החברה אינה מתייחסת לידיעות הנוגעות לפעילותה העסקית.

ההערכות בסקטור הפרטי הן כי כלל תעשיות שבניהול מאיר שני, צפויה לצמצם את אחזקותיה ולהתמקד בליבת עסקים שתוגדר מחדש. במסגרת הגדרת ליבת העסקים, כלל תעשיות צפויה למכור את אחזקותיה בחברות שלא ייכללו עוד בליבת העסקים החדשה, וכן בחברות שאחזקותיה בהן אינן מקנות לה השפעה מהותית על ניהולן. באחרונה נמסר כי כלל תעשיות בוחנת אפשרות למכור את חברת הבת סאייטקס או את האחזקות של סאייטקס בקריאו.

כלל תעשיות מחזיקה, בין היתר, בחברת משאב המחזיקה בנשר; בכללקום השותפה בברק ובמד-1; במפעלי נייר אמריקאים ישראלים; בפולגת ובכיתן; בכלל תעשיות ביוטכנולוגיות; באי.סי.איי ובקרנות הון סיכון. נוסף על כך כלל תעשיות מחזיקה בפאנדטק, בתעבורה, בקרגל ובמבטח שמיר אחזקות. כלל תעשיות מהווה חלק מקבוצת אי.די.בי, הצפויה לעבור שינויים מבניים מקיפים לאחר שתשלים את העסקה ליצירת גרעין שליטה חדש בבעלות ליאון רקנאטי, משפחת קרסו וקבוצת קרדן.

השבוע פרסמו כלל תעשיות וקירור ואספקה הצעת רכש למניות יפאורה שבידי הציבור. החברות הציעו לרכוש את המניות ב-10.1 שקל למניה, מחיר גבוה ב-%20 ממחיר המניה בבורסה. מדובר בהצעת הרכש השלישית המוגשת מתחילת יולי 2001. עלות ההצעה מסתכמת ב-32.7 מיליון שקל, ומימונה יתחלק בין כלל תעשיות לבין קירור ואספקה, על פי יחס האחזקה הנוכחי שלהן ביפאורה. הצלחת הצעת הרכש תקל על החלוקה מחדש של הבעלות בחברה.

יפאורה עוסקת בייצור משקאות קלים ובשיווקם. יפאורה, החברה המרכזית למשקאות (קוקה קולה ישראל) וטמפו, הן שלושת היצרנים הגדולים בתחום בישראל. החברה משווקת, בין היתר, את המותגים אר.סי קולה ותפוזינה. נוסף על כך החברה מחזיקה ב-50% ממניות חברת המים המינרלים עין גדי, המחזיקה ב-15% משוק המים המינרלים בישראל.

מכירות יפאורה נפגעו בתקופת האינתיפאדה כתוצאה מירידה במכירות לשטחי הרשות הפלשתינית. הכנסות החברה במחצית הראשונה של 2001 הסתכמו ב-252 מיליון שקל, ירידה קלה ביחס למחצית הראשונה אשתקד (259 מיליון שקל). הרווח התפעולי של החברה במחצית הראשונה של השנה הסתכם ב-14.6 מיליון שקל, לעומת 18 מיליון שקל במחצית הראשונה אשתקד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully