וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן ונציגי הקונגרס אישרו חבילת סיוע ולחימה בטרור בסך 40 מיליארד דולר

רונן סרברניק

14.9.2001 / 10:31

מחצית החבילה תישלח מיד לאתרי האסון, בעוד המחצית השנייה תימסר לארגונים המתאימים לאחר אישור הקונגרס

בכירים בבית הלבן ונציגי הקונגרס החליטו על חבילת סיוע ולוחמה בטרור בסך 40 מיליארד דולר, גדולה פי 2 מ-20 מיליארד הדולר שהנשיא בוש ביקש לאחר תקיפת הטרוריסטים בניו יורק ובפנטגון, כך דיווח הבוקר ה"וול סטריט ג'ורנל".

בניסיון להציג חזית אחידה, המחוקקים וגורמים משפטיים נראו מתקרבים לעיצוב הצעה בנוגע ל"כוח ההכרחי והמתאים" לתקיפת האנשים האחראיים לתקיפה של יום שלישי. דובר הבית, דניס הסטרט, אמר כי בית המחוקקים ידון בהצעה כבר במהלך היום.

בישיבה שנמשכה כל ליל אמש בבניין הקפיטל, החליטו הבכירים ונציגי הקונגרס כי מחצית החבילה תישלח מיד לאתרי האסון, בעוד המחצית השנייה תימסר לארגונים המתאימים לאחר אישור של בית המחוקקים.

"ישנה הבנה מלאה שכל מה שאנו מאשרים השבוע היא בסך הכל מקדמה מינימלית לסכומים שיידרשו בהמשך", אמר הסנטור פול וולפוויץ, ממלא מקום שר ההגנה האמריקאי.

משפטנים מניו יורק, אשר דרשו מהקונגרס סיוע מיידי של 20 מיליארד דולר שיופנה לעיריית ניו יורק ולמשפחות הנפגעים, ויתרו על בקשתם לטובת החלטה כי מחצית מ-40 מיליארד הדולר נועדו לנפגעים ולמאמצי החילוץ.

בין המבקשים סיוע עומדות חברות התעופה הצופות הפסד של 10 מיליארד דולר עקב התקפת הטרור, כך דיווח היום ארגון ה-IATA. כמו כן, נציגים של חברות הביטוח הגדולות בארה"ב אמרו כי הם מצפים מממשלת ארה"ב לסייע להן להתמודד עם הנטל העצום שנוצר עקב התקפת הטרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully