וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת וינוגרד לבג"ץ: טרם החלטנו מי ייפגע מהדו"ח ובאיזה אופן

יובל יועז

31.8.2007 / 8:22

הוועדה חזרה על הבטחתה לשלוח מכתבי אזהרה ולאפשר זכות הטיעון לפני גיבוש הנוסח הסופי של הדו"ח



ועדת וינוגרד טרם קיבלה החלטה באשר לזהותם של מי שעלולים להיפגע מהדו"ח הסופי שהיא מתכוונת לפרסם, וגם לא לצורה שבה הם אמורים להיפגע. כך הודיע שלשום לבג"ץ בא-כוחה של ועדת וינוגרד, עו"ד צבי אגמון, לקראת הדיון בעתירותיהם של הסנגוריה הצבאית ושל ח"כ לשעבר אברהם פורז, נגד ועדת וינוגרד בבית המשפט העליון ביום שלישי הקרוב.



בהודעה שבה ועדת וינוגרד והתחייבה לשלוח מכתבי אזהרה למי שעלולים להיפגע ממסקנותיה, ולאפשר "זכות לכל נפגע פוטנציאלי לטעון לפני גיבוש הנוסח הסופי של הדו"ח".



עם זאת, הוועדה לא פירטה בהודעה אם תאפשר לכל נפגע פוטנציאלי לעיין בפרוטוקולים המלאים של העדויות שהושמעו בפניה, ואם תאפשר לבאי-כוחם של הנפגעים לערוך חקירות נגדיות של העדים שהופיעו בוועדה, כפי שדרשו העותרים.



"היקפן המדויק של הזכויות שיוענקו לאלה העלולים להיפגע מהדו"ח הסופי", כתב אגמון בשם הוועדה, "ייקבע בהמשך, בהתאם להתקדמות עבודת הוועדה. לאחר שהוועדה תגיע להחלטות בנוגע למניין הנפגעים הפוטנציאליים, ובנוגע לצורה שבה עלול כל אחד מהם להיפגע".



הוועדה מדגישה בהודעתה את הצורך לאזן בין "כיבוד זכויות הנפגעים הפוטנציאליים" לבין "הצורך בפרסום הדו"ח הסופי בהקדם האפשרי". לדברי עו"ד אגמון: "ההסדר שתיארנו עולה בקנה אחד עם עמדת היועץ המשפטי לממשלה, כפי שבאה לידי ביטוי בעתירתה של אומ"ץ להקמת ועדת חקירה ממלכתית".



"כללי הצדק הטבעי כמו כללים אחרים, מרוסנים ומותאמים לטובת אינטרסים ציבוריים אחרים, החשובים לפחות באותה מידה. אחד האינטרסים שיש לתת עליו את הדעת הוא אינטרס קידום עבודתה של הוועדה, ובראש הפירמידה הזו - פרסום של דו"ח סופי בהקדם האפשרי".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully