וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מידרוג מורידה את דירוג איגרות החוב של אלקטרה נדל"ן בשל השקעה ברוסיה

יורם גביזון

31.8.2007 / 8:50

במידרוג טוענים שהעסקה לרכישת קרקע בסנט פטרסבורג מסוכנת ביחס להשקעות קודמות



שנאת הסיכון מגיעה, כך נראה, גם לחברות הדירוג המקומיות. ועדת הדירוג של חברת מידרוג החליטה אתמול על הורדת הדירוג של אג"ח ב' ואג"ח ג' של אלקטרה מ Aa3 ל-Aa1 עם תחזית דירוג שלילית. יתרת האג"ח שתושפע מהורדת הדירוג היא 540 מיליון שקל.



הנימוק של סיגל יששכר, ראש צוות בחברת מידרוג, להורדה בדירוג הוא השינוי ביחס להשקעות בעלות פרופיל סיכון גבוה במזרח אירופה. יששכר מציינת שהורדת הדירוג נובעת מההכרזה על עסקה מהותית לרכישת קרקע בסנט פטרסבורג בהשקעה של 65 מיליון דולר במאפייני סיכון שאינם תואמים את רמת הדירוג הראשוני של האיגרות.



הדירוג נקבע תוך קביעת אופק שלילי - בשל הסתברות להורדת דירוג נוספת אם החברה לא תנקוט בצעדים שיצמצמו את חשיפתה של אלקטרה לפרויקט סנט פטרסבורג. אלקטרה הודיעה ביוני 2007 על הסכם עקרונות לרכישת קרקע בשטח של 2,400 דונם בסנט פטרסבורג שברוסיה בשותפות עם פאנגאיה נדל"ן.



הקרקע מצויה בהליכי שינוי ייעוד מחקלאות למגורים ומסחר, ושתי החברות הישראליות מתכננות להקים עליה שכונת מגורים בהיקף של אלפי יחידות דיור. רכישת הקרקע בעלות של 100 מיליון דולר תמומן על ידי אלקטרה (65%) ופאנגאיה (35%).



יששכר מסבירה שהסיכון נגזר מהיקף העסקה (ככל הנראה 3,000 יחידות דיור) מאפייני השוק שבו היא מתבצעת והעובדה שלאלקטרה ולפאנגאיה אין כל ניסיון עסקי ברוסיה. מידרוג מעריכה שהעסקה בסנט פטרסבורג אינה תואמת את מתווה ההשקעות שהוצג לה קודם לדירוג הראשוני - הן במונחי היקף והן בקצב ההשקעה בתחום הייזום למגורים, שהוא חדש עבור אלקטרה.



גורם נוסף להורדת הדירוג הוא ההשלכות הפיננסיות והאיכותיות של פרשת חפציבה. אלקטרה דיווחה ב-2 באוגוסט שהיקף החשיפה המירבית שעלולה להיווצר לה לקבוצת חפציבה הוא 170 מיליון שקל. חשיפה זו כוללת חובות בגין שירותי בנייה של 85 מיליון שקל, השקעה באיגרות חוב להמרה בהיקף של 50 מיליון שקל וחובות בגין ביטול עסקת רכישת חברת חפציבה דיור בהיקף של 30 מיליון שקל.



במידרוג סבורים שהיקף החשיפה משמעותי עבור אלקטרה ושהפרשה תשפיע לרעה על צבר ההזמנות של החברה בתחום קבלנות הביצוע ל-2007 עד 2008.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully