וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מט"ח: הדולר מתחזק ב-0.3% מול הין; נחלש מול מרבית המטבעות הפעילים ביותר בעקבות ההמתנה המתוחה לנאום ברננקי

אשר שכטר

31.8.2007 / 9:53

הערכות האנליסטים הן כי ברננקי לא ירמוז על הורדת ריבית הבסיס בעתיד הקרוב בנאום שיישא בהמשך היום



הדולר והיורו מתחזקים מול הין, לאחר שעליות השערים בבורסות אירופה ובוול סטריט הגבירו את ההערכות כי המשקיעים היפאנים יחזרו לבצע עסקות מרווח (Carry Trade). במסגרת הלוואות אלה לוקחים הלוואות נקובות, בין היתר על מנת להשקיע בנכסים הנקובים במטבעות עליהן שיעור הריבית גבוה יותר.



»למדור מט"ח החדש של TheMarker Finance



הדולר נחלש מול 13 מתוך 16 המטבעות הפעילים ביותר, על רקע ההמתנה המתוחה לנאומו של נגיד הבנק הפדרלי, בן ברננקי, מאוחר יותר היום.



ברננקי, שיארח היום כנס של קובעי מדיניות מרחבי העולם בוויומינג, צפוי לשאת דברים בפתיחת הכנס ולעסוק בין היתר בתנודתיות האחרונה בשווקים הפיננסים בעקבות המשבר בשוק משכנתאות הסאבפריים, ובמהלכים בהם נקט הפדרל ריזרב כדי לפתור את קשיי הנזילות בשוק.



משקיעים רבים מקווים כי ברננקי ירמוז לכוונתו של הבנק להוריד את ריבית הבסיס במטרה לפתור את משבר האשראי, אולם אנליסטים צופים כי ברננקי לא יעסוק בנאומו בהורדת הריבית ולא יכריז על צעדים נוספים שבהם ינקוט הבנק, במטרה לגמול את המשקיעים מהמחשבה שהבנק המרכזי תמיד ייחלץ לעזרתם במקרה של הפסדים.



ההמתנה הדרוכה לנאומו של ברננקי וההערכות כי דבריו יאכזבו את המשקיעים המייחלים להתערבות נוספת של הפד, הובילו להיחלשות של הדולר מול 13 מתוך 16 המטבעות הפעילים ביותר. הדולר נחלש ב-0.3% מול היורו ויורד לרמה של 1.3666 דולר ליורו.



מול הליש"ט, נחלש הדולר ב-0.2% לרמה של 2.0158 דולרים לליש"ט. הדולר נחלש ב-0.1% גם מול הפרנק השווייצי לרמה של 1.2034 פרנק לדולר, ונופל ב-0.7% מול הדולר האוסטרלי לרמה של 0.8216 דולר אוסטרלי לדולר.



מול הין, לעומת זאת, רושם הדולר התחזקות של 0.3% לרמה של 116.2230 ין לדולר. זאת בעקבות חזרתם הצפויה של המשקיעים היפאנים לביצוע עסקות המרווח. היורו רושם גם הוא התחזקות מול הין לרמה של 158.820 ין ליורו.



ביומיים האחרונים, התחזק הין מול הדולר והיורו בעקבות התחדשות החששות מפני התפשטות משבר הסאבפריים האמריקאי, שהובילה לזניחת עסקות המרווח, בין היתר בעקבות בקשתה של חברת ניהול הקרנות האוסטרלית בייסיס קפיטל להגנה מפני פשיטת רגל של אחת מקרנות הגידור שלה, בעקבות הפסדים שספגה מהשקעה באיגרות חוב מגובות במשכנתאות סאבפריים.



מוקדם יותר היום פורסם כי התמ"ג היפאני ירד ב-0.1%, זה החודש השישי ברציפות ביולי לעומת התקופה המקבילה אשתקד. התפוקה התעשייתית ביפאן רשמה גם היא ירידה של 0.4% ביולי לעומת החודש הקודם, והצריכה האישית ירדה ב-0.1% לעומת השנה שעברה. מדד המחירים לצרכן, שירד ב-0.2% ביוני, נותר ביולי ללא שינוי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully