וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשל האמריקאי יגיב לראשונה למשבר הסאבפריים: הנשיא בוש יכריז על סיוע לקורבנות המשבר בשוק המשכנתאות

סוכנויות הידיעות

31.8.2007 / 10:57

בין היתר, צפוי בוש להרחיב את סמכויותיו של מנהל הדיור הפדרלי לסייע ללווים בעייתיים



נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, צפוי להכריז היום בנאום שיישא בבית הלבן על שורת צעדים שבהם ינקוט הממשל האמריקאי כדי לסייע לאזרחים שרכשו בתים באמצעות משכנתאות סאבפריים (משכנתאות ללווים בעייתיים) ועלולים כעת לאבד את בתיהם על רקע התמוטטות שוק הסאבפריים והמשבר בשוק הדיור.



לדברי פקיד בכיר בממשל האמריקאי, בוש צפוי להכריז על יוזמה שנועדה לסייע ללווים מעוטי הכנסות שנקלעו לקשיים, לשמור על בתיהם מפני עיקולים ולמנוע הישנות של משברים דומים. בין היתר, צפוי בוש לאשר למינהל הדיור הפדרלי (FHA) לערוב להלוואותיהם של לווים המפגרים ביותר מ-90 יום בתשלומי המשכנתא באמצעות צירופם לתוכנית המינהל לביטוח משכנתאות, אך בד בבד גם לפעול למען החרפת החקיקה בנוגע למתן הלוואות בסיכון גבוה.



כמו כן, צפוי בוש להכריז על כוונתו לאפשר הקלות במסים ומימון חוזר לבעלי בתים שנרכשו באמצעות משכנתאות סאבפריים ועומדים בפני שמיטת חובות או עיקול בשל אי יכולתם לעמוד בתשלומי המשכנתא. עם זאת, דובר הבית הלבן, טוני פראטו, ציין כי בוש עדיין מתמיד בסירובו להותיר לענקיות המשכנתאות הממשלתיות, פאני מיי ופרדי מק, לרכוש משכנתאות נוספות לתיקי ההשקעות שלהם, על מנת להקל על מצוקת האשראי שנגרמה עקב העלייה בשיעור שמיטת המשכנתאות בידי לווים בעלי אשראי גרוע.



יוזמתו החדשה של בוש, הכוללת גם הפעלת לחצים על מוסדות פיננסים המבקשים לעקל את רכושם של בעלי בתים המפגרים בתשלומים, "נועדה למנוע ממשברים כאלה לצוץ שוב בעתיד", אמר פראטו, שציין כי הסיוע שיגיש הממשל לבעלי הבתים יתרום גם לייצובם של גופים פיננסים שרכשו אג"ח מגובות במשכנתאות.



יו"ר ועדת הבנקאות של הסנאט, כריסטופר דוד, אמר בשבוע שעבר בראיון לרשת CNBC כי הוא מתכנן לקדם בעצמו חקיקה שתרחיב את סמכויותיו של ה-FHA בטיפול במשבר ובסיוע ללווים בעייתיים, כך שיזכו ל"אשראי זול יותר ובטוח יותר" ממשכנתאות הסאבפריים.



הסנאטורית הילארי קלינטון, המתמודדת על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב, אמרה גם היא החודש כי בכוונתה לקדם חקיקה שתאסור על נקיטה בצעדי עונשין כנגד לווים שאינם מסוגלים לעמוד בתשלומי המשכנתאות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully