וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: עליות שערים בעקבות יוזמת בוש למאבק במשבר הסאבפריים; לונדון עולה ב-0.4%, פאריס מתחזקת ב-0.7%

אשר שכטר

31.8.2007 / 11:27

מניות חברת מותגי היוקרה PPR מזנקות ב-3.7% לאחר זינוק של 54% ברווחיה במחצית הראשונה



בורסות אירופה פתחו את המסחר בעליות שערים על רקע נאומו הצפוי של נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, בו הוא יפרט את יוזמתו החדשה לסיוע לקורבנות המשבר בשוק משכנתאות הסאבפריים, ובעקבות ההמתנה לנאומו של נגיד הבנק הפדרלי בן ברננקי, שצפוי גם הוא לשאת דברים בפומבי לראשונה מאז פרוץ המשבר. לונדון עולה ב-0.4%, פאריס מתחזקת ב-0.7% ופרנקפורט מוסיפה 0.4%.



בוש, בנאומו, צפוי להכריז על שורת צעדים בהם ינקוט הממשל האמריקאי כדי לסייע לאזרחים שרכשו בתים באמצעות משכנתאות סאבפריים (משכנתאות ללווים בעייתיים) ועלולים כעת לאבד את בתיהם בשל אי יכולתם לעמוד בתשלומי המשכנתאות על רקע התמוטטות שוק הסאבפריים והמשבר בשוק הדיור. ברננקי צפוי גם הוא לשאת דברים בפתיחת כנס של קובעי מדיניות מרחבי העולם בוויומינג, בו יעסוק בתנודתיות בשווקים הפיננסיים ובצעדים בהם נקט הפדרל ריזרב כדי לפתור את קשיי הנזילות בשוק.



"הבשורה של בוש תניב תוצאות חיוביות. אנו מקווים שהיא תחזק את אמון הצרכנים, מדד המשפיע על העולם כולו", אמר האנליסט קווין לילי, מבית ההשקעות רויאל לונדון אסט מנג'מנט, לסוכנות הידיעות בלומברג.



מניות מגזר הפיננסים מובילות את עליות השערים, על רקע האופטימיות בעקבות יוזמתו הצפויה של בוש. מניית ברקליס (סימול BARC.L) עולה ב-0.6%, מניות רויאל בנק אוף סקוטלנד (סימול RBS.L) רושמות עלייה של 0.3%. מניות סוסייטה ג'נרל (סימול SOGN.PA) הצרפתי עולות ב-1.2%. מניית קרדיט אגריקול (סימול CAGR.PA) עולה ב-1% לאחר שהבנק דיווח אתמול במפתיע על רווחים של 1.29 מיליארד יורו (1.76 מיליארד דולר) ברבעון השני של 2007, מעל לתחזיות האנליסטים.



מניות מגזר הכרייה רושמות גם הן עליות בעקבות עלייה במחירי הסחורות. מניית BHP ביליטון (סימול BHP), חברת הכרייה הגדולה בעולם, עולה ב-0.8% ומניות ריו טינטו (סימול RTP) עולות ב-1.2%.



מניות חברת מותגי היוקרה הצרפתית PPR, בעלת גוצ'י, מזנקות ב-3.7% לאחר שהחברה דיווחה על זינוק של 54% ברווחיה במחצית הראשונה של 2007. מניותיה של ענקית המדיה הצרפתית ויוונדי (סימול VIV.PA), לעומת זאת, נופלות ב-1.5% לאחר שדיווחה על עלייה של 10.6% ברווחיה במחצית הראשונה של 2007, מתחת לתחזיות האנליסטים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully