וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעיה בוימלגרין מנסה לייצב את מצבה של בוימלגרין קפיטל: מעמיד לחברה הלוואת בעלים בהיקף של 30 מיליון דולר

מיכאל רוכוורגר

31.8.2007 / 11:58

בעקבות משבר הסאבפריים בארה"ב החליטה החברה לבטל את ההשקעות המתוכננות בתחום המשכנתאות בארה"ב



איש העסקים שעיה בוימלגרין מסרב באחרונה לרדת מן הכותרות של העיתונות הכלכלית. גם אם רובן אינן חיוביות, הוא עדיין מספק סחורה אשר מעוררת עניין בקרב לא מעט אנשים, הן בקרב פעילי שוק ההון והן בקרב הצופים מן הצד.



נראה כי מצבה הפיננסי של בוימלגרין קפיטל נכון להיום אינו מזהיר במיוחד. החברה מדווחת על עסקת בעלי עניין, אשר במסגרתה תיטול בוימלגרין קפיטל הלוואה בהיקף של 30 מיליון דולר מידי חברת בוימלגרין אחזקות שבשליטת בוימלגרין ומשפחתו. מתוך סכום זה, 20 מיליון דולר תקבל בוימלגרין קפיטל במהלך החודשים הקרובים, ואת היתרה עד סוף ינואר 2008.



ההלוואה תפרע בתחילת שנת 2018 בתשלום אחד (גם הקרן וגם הריבית) בתום תקופת ההלוואה. ההלוואה תישא ריבית שנתית של 4.5%, אשר כפי שמציינת החברה, הינה הריבית המשתלמת על איגרות החוב המונפקות על ידי ממשלת ארה"ב, למשך חיים ממוצע זהה למח"מ של הלוואה שנטלה החברה. בבוימלגרין קפיטל, טוענים כי תנאי ההלוואה עדיפים על חלופות מימון אחרות שעמדו בפני החברה.



בנוסף, היום מדווחת חברת בוימלגרין קפיטל, הנסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב, כי לאור המשבר בשוק המשכנתאות הסאבפריים (מתן הלוואות ללווים בעייתיים), החליט דירקטוריון החברה לבטל את הפעילות המתוכננת של בוימלגרין קפיטל עם חברה אחרת בבעלותו של בוימלגרין. הפעילות היא בתחום מתן הלוואות לצדדים שלישיים בתחום הנדל"ן בארה"ב, ובתחום הנפקת מוצרים פיננסיים, כמו ollateralized Debt Obligations)CDOs) ו-Loan Obligations ollateralized) CLOs) ומכירתם למשקיעים בארה"ב.



בבוימלגרין קפיטל מציינים כי החברה טרם החלה בפעילותה בתחום זה ועדיין לא ביצעה השקעות כלשהם, בתחום. אך ככל הנראה החששות מפני משבר אפשרי בתחום המשכנתאות מרתיע את בוימלגרין בשלב זה להשקיע כספים באפיקים הנחשבים כיום כמסוכנים במיוחד.



המגזין הכלכלי "בארונ'ס" העריך לא מכבר, כי המשבר בשוק המשכנתאות בארה"ב עלול להסב למגזר הפיננסים הפסדים בהיקף כולל של כ-100 מיליארד דולר. "בארונ'ס" ציין כי בליבת החששות מאותם ההפסדים עומדות איגרות החוב בהיקף של כטריליון דולר אשר הונפקו בשנים האחרונות בוול סטריט כדי לממן הלוואות בשוק הסאבפריים בארה"ב.



מדובר באיגרות החוב מסוג ה-CDO, שהן למעשה איגרות חוב של איגרות חוב, כך שחברת השקעות רוכשת שורה של איגרות חוב של מספר חברות ברמות סיכון שונות ויוצרת מאיגרות החוב שרכשה איגרת חוב אחת - המשקללת את רמות הסיכון והתשואות של כל האג"ח שנרכשו.



המניות ואיגרות החוב של החברות הציבוריות של אזורים ובוימלגרין קפיטל סיימו את חודש אוגוסט בביצועים עגומים למדי. מניית אזורים צנחה באוגוסט בכ-27%, המשקף לחברה שווי של 1.26 מיליארד שקל.



מניית נפלה באוגוסט ב-17%, והחברה נסחרת לפי שווי של 214.4 מיליון שקל. איגרות החוב מסדרה ג' של בוימלגרין קפיטל התרסקו בחודש אוגוסט ב-21%, ונסחרות כעת בתשואה של 16.5%, ונחשבות למעשה כאג"ח זבל.



פירסמה אתמול את תוצאותיה לרבעון שני של השנה, כאשר הסעיף הבולט בדו"חותיה של החברה היה הוצאות המימון, אשר נבעו מהיקף הגיוסים הגבוה שביצעה החברה בכדי לבצע את הרכישות של לגנא הולדינגס ומלונות מוריה ואקור. סך כל הוצאות המימון של אזורים ברבעון השני הסתכמו ב- 64.5 מיליון שקל והסבו לחברה הפסד נקי של 14.8 מיליון שקל.



כפי שפורסם לראשונה ב-TheMarker, התפוצצה עסקת רכישת דנקנר השקעות על ידי אזורים. לא ברור מה עומד מאחורי הדבר, אך על פי הערכות הגורם העיקרי הוא צניחת מניות אזורים בשנה האחרונה מאז נרכשה השליטה בה על ידי בוימלגרין מידי קבוצת אי.די.בי, שבשליטת נוחי דנקנר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully