וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המסחר בישראל צפוי להיות תנודתי"

טל לוי

31.8.2007 / 19:00

כך מסכימים הפועלים ולאומי. הפועלים: כאשר תוסר אי הוודאות הגלובלית תחזור כלכלת ישראל להוביל את הבורסה המקומית

המסחר בישראל יושפע בעיקר מהנעשה בשוקי העולם. זוהי המסקנה העולה מסקירות בנק הפועלים ובנק לאומי. כך למשל, בבנק הפועלים כותבים כי "בטווח הקרוב נתקשה לראות מגמה ברורה בשוק המקומי, והמסחר יתנהל בהתאם למגמה שתרשם ביתר שוקי העולם".

בדומה לסקירות מהשבועות האחרונים, ממשיכים בבנק הפועלים להאמין בכלכלה הישראלית וסבורים כי כאשר תוסר העננה הגלובלית, יחזרו הנתונים הכלכלים המקומיים להביל את הבורסה המקומית. "בהנחה כי המשבר הגלובלי הנוכחי לא יהפוך למשבר ריאלי, אנו סבורים כי הנתונים המקומים החזקים (צמיחה, שוק העבודה וביצועי החברות) יחזירו את האופטימיות לשוק" כותבים שם.

ללקוחות בעלי אורך נשימה, ממליצים בבנק הפועלים להתמקד במניות Large Cap, במניות בעלות מדיניות חלוקת דיווידנד ברורה ובסקטורים דפנסיווים. בבנק הפועלים לא מספקים את שמות המניות המומלצות הללו. במידה שנוצר צורך בהתאמת התיק לדרגת סיכון נמוכה יותר, ממליצים בהפועלים לצמצם את האחזקה במניות מן השורה השנייה והשלישית (Small cap), המאופיינות ברמת תנודתיות גבוהה מן הממוצע.

גם בבנק לאומי סבורים כי טרם הסתיימה הטלטלה בשווקים ובטווח הקצר יתאפיין המסחר בשוק המקומי בתנודתיות רבה - וכיוונו יושפע בעיקר ממגמת המסחר מעבר לים.

דיפנס דיפנס

בלאומי מסבירים כי העלייה ברמת הסיכון בעקבות משבר הנדל"ן ושוק משכנתאות הסאבפריים בארה"ב הביאה למעבר להשקעות בטוחות יותר, כדוגמת איגרות חוב בארה"ב ופקדונות -ולעליית תשואות איגרות החוב בארץ, דבר שעלול להביא להמשך הקטנת האחזקות בשוק המניות המקומי.

גם בלאומי סבורים כי על רקע התנודתיות הרבה, קיים יתרון באחזקת מניות בעלות אופי דפנסיבי יותר. "נראה כי חלק מן המניות נסחרות כעת ברמות מחירים המהוות נקודת כניסה מעניינת למשקיע אגרסיווי, בעל אורך נשימה". גם בבנק לאומי לא כותבים אילו מניות נסחרות ברמות מחירים אטרקטיוויות.

בשוק הסולידי, ממליצים בבנק הפועלים להשקיע במק"מ פשוט או באיגרות חוב צמודות לטווח בינוני וארוך. בבנק לאומי ממליצים על השקעה באפיק הצמוד לטווח קצר-בינוני, בשל הבטחון בהשקעה באיגרות חוב הצמודות למדד ועל רקע מחסור בסחורה באיגרות אלו.

בתחום איגרות החוב שמנפיקות החברות, מעריכים בלאומי כי במידה ויימשכו ההתפתחויות השליליות המהותיות בסקטור הסאבפריים בארה"ב, עלול אפיק זה לסבול מעליות תשואות (כלומר ירידת מחירים - ט.ל), בפרט באיגרות החוב הלא מדורגות.

גם נושא הגדלת גיוסי האוצר צפוי להעיב על המסחר באפיק זה. בתנאים אלה נראה כי קיימת כדאיות בהשקעה באיגרות החוב המדורגות בדרוג השקעה גבוה, ובעלות משך חיים קצר יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully