וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיאת S&P התפטרה מתפקידה על רקע הביקורת ההולכת וגוברת כנגד התנהלותה של חברת הדירוג בעת משבר האשראי

סוכנויות הידיעות

31.8.2007 / 13:56

קורבט תוחלף ע"י דוון שארמה, בן 51, מנהל בכיר בחברה האם, מקגרו-היל



קתלין קורבט, נשיאת חברת הדירוג סטנדרד אנד פור'ס (S&P), התפטרה מתפקידה. זאת, על רקע הביקורת ההולכת וגוברת על התנהלותה של החברה במהלך משבר האשראי ובהערכת הסיכון בשוק משכנתאות הסאבפריים (משכנתאות ללווים בעייתיים) בארה"ב. כך הודיעה חברת האם של סטנדרד אנד פור'ס, מקגרו-היל.



החברה לא פירטה את הסיבות המפורשות להתפטרותה של קורבט, והודיעה כי היא ביקשה לעזוב את תפקידה מסיבות אישיות שאינן קשורות למשבר בשוקי האשראי העולמיים. קורבט תוחלף ע"י דוון שארמה, בן 51, מנהל בכיר במקגרו-היל, שהובא ל-S&P בשנה שעברה.



בחודשים האחרונים הורידו חברות הדירוג, בהן סטנדרד אנד פור'ס, את דירוגן של אג"ח המגובות במשכנתאות של עשרות חברות הקשורות לשוק הסאבפריים. עם זאת, מבקריהן של החברות טוענים כי הן כשלו בתפקידן כשלא הורידו את הדירוג לאג"ח המגובות במשכנתאות סאבפריים עד לקריסתו של השוק ביולי, כאשר חלק מאג"ח אלה כבר איבדו יותר מ-50% מערכן, למרות ההתראות כי השוק מתקרב למשבר.



בעקבות התמהמהותן של חברות הדירוג, קראו בשבועות האחרונים גורמים רבים לחקור את התפקיד שמילאו חברות אלה בהנפקת אג"ח מגובות משכנתאות ובהערכת הסיכון הטמון בהן.



נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, קרא לחקור את התפקיד שמילאו חברות הדירוג במשבר, והנציבות האירופית הודיעה מוקדם יותר החודש כי בכוונתה לחקור את תגובתן האיטית של חברות הדירוג ואת ההשלכות שהיתה להתנהלותן הבעייתית על התפתחות המשבר בשווקים הפיננסים.



יו"ר ועדת הבנקאות של הסנאט האמריקאי, כריסטופר דוד, אמר אמש כי על חברות הדירוג להסביר "מדוע הן העניקו דירוג AAA לניירות ערך שמעולם לא הגיע להם דירוג זה" וטען כי התנהלותן בחודשים שקדמו לקריסת שוק הסאבפריים גרמה ל"נזק גדול", שתרם לפרוץ המשבר. חברות הדירוג, להגנתן, טוענות כי עשו כמיטב יכולתן לפי המידע שהיה ברשותן באותה תקופה.



קורבט, בת 47, מונתה כנשיאת סטנדרד אנד פור'ס ב-2004. לפני כן ניהלה את חטיבת האג"ח של חברת ניהול הנכסים אליאנס קפיטל. מאז הצטרפותה זינקו מניותיה של מקגרו-היל, עד לתחילת השנה הנוכחית. מאז, נפלו מניותיה ב-26%, בעקבות החששות כי המשבר בשוקי האשראי יסב פגיעה אנושה לרווחי החברה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully