וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה חדה ברווחיות לפוקס: הרווח הנקי ברבעון השני ירד ל-1.46 מ' ש' - ירידה של 83% לעומת הרבעון המקביל

מיכאל רוכוורגר

31.8.2007 / 14:50

הכנסות החברה גדלו ברבעון השני ב-6% לעומת הרבעון המקביל, ל-139.7 מ' ש'



ביום שישי בצהריים, כשרוב הפעילים בשוק ההון נמצאים ככל הנראה במסעדות מפוארות ברחבי הארץ, או לחלופין מבצעים קניות לשבת או משתזפים בחוף הים, מפרסמת חברת את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני ולמחצית הראשונה של שנת 2007.



כנהוג בשוק ההון, חברה שמפרסמת את תוצאותיה בדקה ה-90, רגעים ספורים לפני "זמן הפציעות", כנראה שתוצאותיה אינן כה מזהירות - וראשיה של החברה היו מעדיפים שהקוראים והפעילים בשוק ההון לא יקדישו תשומת לב מיוחדת לחברה.



זה בדיוק המקרה של פוקס, אשר בהתאם לתחזיות המוקדמות שפירסמה, מסיימת את הרבעון השני של השנה עם ירידה חדה ברווח התפעולי וברווח הנקי. פוקס עוסקת בעיצוב, בייצור ובשיווק של בגדים ושל אביזרי אופנה לנשים, לגברים, לילדים ולתינוקות בישראל וברחבי העולם.



עיקר הפגיעה ברווח התפעולי - וכנגזר מכך גם ברווח הנקי ברבעון השני - נובעת מעלייה של כ-31% לעומת הרבעון המקביל בהוצאות על מכירה ושיווק, אשר הסתכמו ב-66.3 מיליון שקל.



הצעדים שביצעה החברה לאחרונה לצורך הרחבת פעילותה בארץ ובעולם הצריכו הוצאות בהיקפים משמעותים. צעדים אלה כללו השקעה של עשרות מיליוני שקלים לצורך העברת כל הפעילות של החברה לאתר מרכזי בקריית שדה התעופה, הרחבת המערך התומך בלקוחות בחו"ל, בכדי להמנע מאיחורים במועדי האספקה של הסחורה ולהעניק ללקוחותיה של החברה את השירות המירבי האפשרי.



בנוסף לכך הגדילה החברה את ההוצאות הקשורות בפרסום מוצריה בטלוויזיה, וכן ספגה הפסדים בגין הפסקת הפעילות בגרמניה.



כל אלה ועוד משתקפים היטב בתוצאותיה הכספיות של פוקס. הרווח התפעולי של החברה ברבעון השני של השנה הסתכם ב-156 אלף שקל, לעומת 12.9 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה.



הרווח הנקי של החברה הסתכם ברבעון השני ב-1.46 מיליון שקל, לעומת רווח של 8.6 מיליון שקל ברבעון המקביל.



ההכנסות ממכירות של החברה גדלו ברבעון השני של השנה בכ-7.8 מיליון שקל, לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, והסתכמו ב-139.7 מיליון שקל.



לדברי החברה, הגידול של 7.8 מיליון שקל כולל בתוכו כ-4.5 מיליון שקל בגין שינוי שיטת ההתקשרות מול הזכיינים בישראל, החל מתחילת השנה הנוכחית.



בנטרול ההשפעה של שינוי שיטת ההתקשרות מול הזכיינים, מסתכם הגידול נטו בהכנסות, לעומת הרבעון המקביל, בכ-3.3 מיליון שקל.



ההכנסות הושפעו מן הגידול במכירות ללקוחות בחו"ל ומפתיחת החנויות ברוסיה, וכן מן הגידול במכירות של החברה הבת, בילי האוס. כל זאת לעומת הירידה במכירות בחנויות הזהות של החברה, בשל עיתוי חג הפסח, וכן עקב הירידה במכירות לסיטונאים בארץ.



הרווח הגולמי של החברה גדל ברבעון השני של השנה בכ-4 מיליון שקל, לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, והסתכם ב-71.2 מיליון שקל.



הרווחיות הגולמית מתוך מחזור המכירות שמרה על יציבות ברבעון השני של השנה, בשיעור של כ-51%. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת של החברה הסתכ,ם נכון לסוף הרבעון השני של השנה, בכ-5.4 מיליון שקל, לעומת 5.8 מיליון שקל ברבעון המקביל.







את המחצית הראשונה של השנה סיימה פוקס-ויזל עם גידול של 10.3% לעומת התקופה המקבילה בהכנסות ממכירות, אשר הסתכמו ב-298.2 מיליון שקל. הרווח הנקי של החברה במחצית הראשונה של השנה ירד בפי 2 לעומת התקופה המקבילה, והסתכם ב-9.4 מיליון שקל.



נכון לסוף המחצית הראשונה של השנה מפעילה החברה 178 חנויות בהפעלה עצמית, מתוכן 171 בישראל ועוד 7 חנוית ברוסיה. החנויות ברוסיה מוחזקות במשותף עם לב לבייב, בעל השליטה באפריקה ישראל, המחזיק כ-20% מהון המניות של פוקס-ויזל.



חנויות החברה פועלות תחת מספר תתי-מותג, כמו: FOX WOMEN ,FOX MEN ,FOX KIDS, ו-FOX BABY. נכון לסיום המחצית הראשונה של השנה, 184 חנויות פועלות תחת השם FOX ומופעלות על ידי הזכיינים של החברה - בסינגפור, בסין, בתאילנד, באיטליה, בבולגריה, ברומניה ובפנמה.



מאז תחילת השנה ועד לסגירת המסחר ביום חמישי האחרון ירדה מניית החברה ב-21.6% , המשקף לה שווי שוק של 346.3 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully