וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקליס מודה כי נאלץ לקחת הלוואה בסך 1.6 מיליארד ליש"ט מהבנק המרכזי של בריטניה; מכחיש כי נקלע לקשיי נזילות

סוכנויות הידיעות

31.8.2007 / 15:04

מדובר בפעם השנייה בשבועיים האחרונים בה לווה ברקליס, הבנק השלישי בגודלו בבריטניה, מבנק אוף אינגלנד



ברקליס, הבנק השלישי בגודלו בבריטניה, הכחיש היום כי נקלע לקשיי נזילות, אך נאלץ להודות כי הוא הבנק הבלתי מזוהה שנאלץ לקחת אתמול הלוואה על סך 1.6 מיליארד ליש"ט (3.2 מיליארד דולר) מהבנק המרכזי של בריטניה.



ביום חמישי דווח כי הבנק המרכזי של בריטניה הילווה 1.6 מיליארד ליש"ט לבנק בריטי, שלא זוהה בשם, בריבית של 6.75%, הגבוהה ב-1% מהריבית הבסיסית בבריטניה. הדיווח עורר הערכות כי הבנקים המסחרים עדיין לא מעוניינים להלוות כסף אחד לשני, לאחר התמוטטות שוק הסאבפריים האמריקאי.



מדובר בפעם השנייה בשבועיים האחרונים בה לווה ברקליס מבנק אוף אינגלנד, לאחר שלווה 314 מיליון ליש"ט (628 מיליון דולר) ב-20 באוגוסט. זאת, בריבית של 6.75% ממנגנון הלוואות החירום של הבנק המרכזי, לאחר שלא הצליח ברגע האחרון ללוות סכום דומה מ-HSBC.



הבנק מכחיש את השמועות לפיהן הוא נקלע לבעיות כספיות בעקבות התנודתיות בשווקים הפיננסים, על רקע התמוטטות שוק הסאבפריים בארה"ב - ומתעקש כי הוא אינו סובל מקשיי נזילות. במקום זאת, תלה ברקליס את האשמה בכשלים טכנים, שלדבריו שיבשו העברות כספים.



"אין קשיי נזילות בשווקים הבריטים. ברקליס עצמו נהנה משפע של נזילות. בזמנים קשים אלה הדרמטיזציה של מצבים מסוג זה אינה מסייעת לשווקים, לחברות או ללקוחותיהן", מסר הבנק הבריטי, שציין כי קריסה טכנית של מערכת המסחר האלקטרוני בבריטניה היא שהובילה אותו ללוות מזומנים - ולא קשיים בהשגת אשראי.



"לולא התקלה הטכנית, המצב הזה לא היה מתרחש", הודיע ברקליס, המצוי בימים אלה בעיצומו של מאבק השתלטות על הבנק ההולנדי ABN אמרו, מול קונסורציום בראשות רויאל בנק אוף סקוטלנד.



בשבוע שעבר התפטר אדוארד קייהיל, הבנקאי האחראי על מחלקת קרנות האג"ח המגובות במשכנתאות (CDO) של ברקליס קפיטל, חטיבת ההשקעות של הבנק הבריטי. מספר מנהלים בכירים במחלקה עזבו גם הם.



המהלך עורר חששות בקרב אנליסטים, כי ברקליס נקלע להפסדים בעקבות השקעות שביצע בשוק משכנתאות הסאבפריים האמריקאי, למרות הכחשותיו הנמרצות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully