וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן מתח ביקורת על אולמרט: ההחלטה לסיים כהונת זליכה - אומללה

ברק רביד

31.8.2007 / 15:06

השר לאיומים אסטרטגים ושותפם הקואליציוני של רה"מ ובר-און אמר כי גם עיתוי ההחלטה "אומלל"



ההחלטה לסיים את כהונתו של החשב הכללי במשרד האוצר, ירון זליכה, היא אומללה ומגיעה בעיתוי אומלל; כך אמר היום השר לעניינים אסטרטגים, אביגדור ליברמן, במהלך הרצאה בפני גמלאי צה"ל בבית חיל האוויר בהרצליה.



בכך מותח ליברמן ביקורת על שותפיו הקואליציוניים - ראש הממשלה, אהוד אולמרט, ושר האוצר רוני בר-און, הנחשבים ליריביו של זליכה. ליברמן אמר כי זליכה הוא "אחד האנשים הישרים והמוכשרים ביותר בשירות המדינה".



בר-און הודיע אתמול לזליכה, כי תקופת כהונתו תסתיים עם תום חוזה ההעסקה שלו בסוף אוקטובר הקרוב. מעשית אין מדובר בפיטורין אלא באי חידוש החוזה. בתגובה אמר אתמול זליכה כי המהלך "איננו חוקי וממילא איננו מחייב אותי".



זליכה נחשב כאמור ליריב של אולמרט, מקורבו של בר-און, מאז שהעיד נגדו בפרשת מכירת גרעין השליטה בבנק לאומי; ואולם בר-און טען כי הסיבה לצעד הנה "חשיבות עקרון הקדנציה והרוטציה", וכי קדנציה בת ארבע שנים היא סבירה ומכובדת. מבקר המדינה, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס - אויב נוסף של אולמרט - צפוי לפרסם צו למניעת הדחתו של זליכה.



לינדנשטראוס הודיע אתמול, כי לכל חושף שחיתויות במדינה תינתן הגנה מלאה, והוא צפוי להיפגש עם זליכה ביום שני. פרקליט המדינה, ערן שנדר, והיועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, הודיעו כי לא יתערבו בהחלטתו של בר-און.



השתתפו בהכנת הידיעה: טל לוי, צבי זרחיה וארנון בן-יאיר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully