וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט נועלת את הקיץ בציפייה לבשורות טובות מברננקי ומבוש: החוזים מצביעים על עליות של למעלה מ-1% בפתיחה

שירלי יום-טוב

31.8.2007 / 15:33

טבע הוסיפה כ-4.5% בשבוע; ברננקי ינאם היום בארה"ב; ביום שני הבורסות יהיו סגורות



היום מסתיים חודש אוגוסט - אחד החמים ביותר שידעו השווקים בשנים האחרונות, למרות שעונת הקיץ ממותגת לרוב כ"עונת מלפפונים". משבר הסאבפריים - אותן משכנתאות שניתנו בשנים עברו ללווים חלשים - עדיין אינו מאחור, אבל מרגוע מסוים מציעים בשעה זו החוזים העתידיים, המצביעים על פתיחת המסחר בעליות חדות של למעלה מ-1% במדדים המובילים.



» דיון חם על המתרחש בוול סטריט - עכשיו ב-TheMarker Cafe



האופטימיות בארה"ב לקראת פתיחת המסחר נשענת על שתי רגליים: נאומו של נגיד הבנק הפדרלי האמריקאי, בן ברננקי, שידבר היום ב-17:00 בכנס במדינת וויאומינג; ויוזמה מצד הנשיא בוש לסיוע לאלה שנפגעו מהמשבר בשוק המשכנתאות בארה"ב.



ברננקי צפוי לדבר היום על מדיניות מוניטרית ושוק הדיור האמריקאי. המשקיעים יחפשו, כמו תמיד, רמזים בנוגע להורדת ריבית בפגישת הפד הקרובה בספטמבר. סוחרים בוול סטריט מקווים כי ברננקי יחליט להוריד את הריבית לפחות ב-0.25% בחודש הבא - צעד שעשוי להשיב את האמון לשווקים הפיננסים ויאותת על כך שקצב האינפלציה בארה"ב מניח את הדעת ובר שליטה.



הסיפור של היום: תוכנית בוש לעזרה לנפגעי משבר המשכנתאות



נשיא ארה"ב צפוי להכריז היום, בנאום שיישא בבית הלבן ב-18:00, על שורת צעדים בהם ינקוט הממשל האמריקאי כדי לסייע לאזרחים שרכשו בתים באמצעות משכנתאות סאבפריים ועלולים כעת לאבד את בתיהם, על רקע התמוטטות שוק הסאבפריים והמשבר בשוק הדיור.



התוכנית כוללת ערבויות להלוואות של לווים המפגרים בתשלומים ביותר מ-90 יום, וכוונות לאפשר הקלה בנטל המסים לבעליהם של בתים שנרכשו באמצעות משכנתאות סאבפריים ועומדים בפני שמיטת חובות או עיקול, בשל אי יכולתם לעמוד בתשלומי המשכנתא.



האם צעדי בוש נועדו לעזור לחלשים? במדינה כמו ארה"ב, שדוגלת בכלכלת שוק על כל משמעותה, נכון יותר להניח כי הצעדים נועדו למנוע הישנות של משבר כזה בעתיד, וזו אכן מטרתו המוצהרת של המימשל.



וול סטריט תצא היום לסוף שבוע ארוך. השווקים יהיו סגורים ביום שני הקרוב, לרגל ציונו של ה"לייבור דיי" (יום העבודה). עוד קודם לכן, ביום זה העמוס חדשות, יגיעו נתונים חדשים גם מגזרת המקרו.



שעה לפני תחילת המסחר יתפרסם הנתון החשוב ביותר להיום: ההכנסה וההוצאה האישית, המהוות אינדיקציה נוספת לקצב האינפלציה בארה"ב.



בשוק הסולידי משקפת היום התשואה על אג"ח אמריקאי את העליות הצפויות בשוקי המניות. מחירה של אג"ח אמריקאית ממשלתית לעשר שנים יורד, והתשואה (הנמצאת ביחס הפוך למחיר) עולה ל-4.57% מ-4.51%.



עוד ברקע היום דו"חותיה הכספיים של יצרנית המחשבים האישיים, דל, שדיווחה אמש על עלייה ברווחיה. יצרנית המחשבים האישיים - השנייה בגודלה בעולם - עלתה אמש על תחזיות האנליסטים. זאת, עם רווח של 896 מיליון דולר, או 32 סנט למניה - זינוק של 78% לעומת הרבעון המקביל. תחזית האנליסטים היתה לרווח של 31 סנט למניה.



בורסות בעולם: מדד ניקיי היפאני זינק ב-2.6%.



לקראת פתיחה חיובית של המסחר בוול סטריט רושמות גם בורסות אירופה עליות חדות. צרפת עולה ב-1.4% וגרמניה ואנגליה עולות בכ-1%. גם בורסות אסיה נסגרו בעליות, עם זינוק של 2.6% במדד הניקיי היפאני ועלייה של 2.1% בהונג קונג.



בהודו דיווחה היום הממשלה על צמיחה של 9.3% ברבעון השני - מעל לתחזיות.



ישראליות: טבע עלתה ב-4.5% בשבוע



מניית טבע פותחת את המסחר במחיר של 42.8 דולר בעקבות עלייה של כ-1% אמש. טבע השלימה זינוק של כ-4.5% בשבוע.



מניות החברות הפועלות בשוק מערכות התקשורת האלחוטיות ממשיכות להיות לוהטות: אמש המשיכה מניית סרגון ליהנות ממומנטום חיובי והוסיפה 1.5%, למחיר של 16.4 דולר.



התשואה של סרגון בשנה האחרונה פנומנלית - כ-250% - והיא אחת המניות המעטות מבין הישראליות בחו"ל שלא נפגעה מהמשבר בשווקים. למעשה, היא צלחה אותו עם עלייה של כ-20% מאמצע יולי.



חלק מהאנליסטים המסקרים את סרגון כבר קיבלו "פחד גבהים" בעקבות הריצה של המניה. בבית ההשקעות אוסקר גרוס, למשל, מסקרים את סרגון בהמלצת "החזק" בגלל מחירה הגבוה.



חברת נייס השלימה אתמול את רכישתה של חברת התוכנה הישראלית אקטימייז, ב-280 מיליון דולר במזומן ובמניות. אתמול נפלה המניה ב-1.5% ומתחילת מאי איבדה המניה כ-11%.



סנדיסק, החברה האמריקאית שחלק מבעלי המניות שלה החזיקו בעבר את מניית אם סיסטמס, מוסיפה כ-2% במסחר לפני הפתיחה, בהמשך לעלייה של 2% אתמול. סנדיסק, שרכשה לפני כשנה את אם סיסטמס, השיקה סדרה חדשה של כרטיסי זיכרון לטלפונים ניידים, עם קיבולת עצומה של עד 8 גיגה בייט.



אתמול העלה JP מורגן את תחזיות הרווח של סנדיסק, ובנוסף בפורבס נכתב על סדרת המוצרים החדשים, בהם גירסה חדשה של כונן הזיכרון הנייד - הקרוזר.



מניית אומריקס זינקה ב-29% בכשבועיים, אולם רק ביום שלישי התבררה הסיבה: אומריקס קיבלה את אישור ה-FDA בארה"ב לשיווק מוצר המיועד לעצירת דימומים ומבוסס על תרומבין - חלבון המשתתף בתהליך קרישת הדם.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully