וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התשובה של ניוז קורפ וג'נרל אלקטריק ליו טיוב: גרסת הבטא של האתר לשיתוף וידאו הולו תושק באוקטובר

סוכנויות הידיעות

31.8.2007 / 16:29

המיזם החדש של ענקיות המדיה מקווה להעפיל על יו טיוב וליטול את הבכורה בשוק הווידאו המקוון



לאחר שהכריזו במארס האחרון על השותפות ביניהן, מימשו ג'נרל אלקטריק וחברת ניוז קורפ של המיליארדר רופרט מרדוק את תכניתן להקים אתר לשיתוף וידאו שיתחרה ביו טיוב הפופולרי שבבעלות גוגל והעלו לרשת את אתר הבית של הולו (Hulu), המיזם החדש של ענקיות המדיה המתיימר לנשוף בעורפו של המתחרה הוותיק יותר.



בתחילה, התכוונו החברות להשיק את גירסת הבטא של האתר, הקורא תיגר על ההגמוניה של יו טיוב בתחום שיתוף הווידאו, בקיץ - אך מועד ההשקה נדחה לאוקטובר. האתר, שהועלה בגרסה ראשונית לרשת, אינו מאפשר עדיין להעלות קבצי וידאו, אך קורא לגולשים המעוניינים לקחת חלק בשלב הניסויי שלו להשאיר את כתובת הדואר האלקטרוני שלהם. כמו כן, כולל הדף הודעה מטעם מנכ"ל האתר, בכיר אמזון לשעבר ג'ייסון קילאר, המסבירה את המקור לשם.



"מדוע הולו?", שואל קילאר, ומשיב מיד כי "הולו זה שם קצר, קל לאיות, קל לביטוי, המתחרז עם עצמו. הולו הוא גם שם שנשמע לנו כיפי מטבעו, שם שתופס את רוח השירות שאנו מבקשים להציע. התקווה שלנו היא שהולו יגלם את משימתנו (השאפנית, אני מודה): לסייע לכם למצוא וליהנות מהתוכן הטוב ביותר בעולם, מתי והיכן שתרצו". בנוסף, שמו הקליט של האתר החדש הוא בעל שתי הברות, שיטה שעבדה בעבר עבור גוגל ויאהו.



במארס האחרון, הכריזו ניוז קורפ וחטיבת NBC יוניברסל, הנמצאת בבעלות ג'נרל אלקטריק, על תכניתן להשיק אתר לשיתוף וידאו באמצעות סטרימינג, שיתמקד בין ביתר בהעלאת פרקי סדרות באורך מלא וללא תשלום. במסגרת התחרות עם יו-טיוב, שבמסגרתה כונה המיזם החדש של GE וניוז קורפ "יו-טיוב קילר" בעיתוני הטכנולוגיה ובבלוגים של מומחי ההיי טק, הודיעו החברות כי יציגו את התוכן של האתר החדש בכל אתר לשיתוף וידאו ? בהם האתרים של שלושת הפורטלים הגדולים יאהו, AOL ו-MSN של מיקרוסופט - למעט זה של גוגל.



בנוסף לסדרות, יציע האתר החדש גם מבחר סרטים ממגוון הלהיטים של אולפני NBC יוניברסל ואולפני פוקס של ניוז קורפ, בהם "השטן לובש פראדה" ו"בוראט". הגולשים אף יוכלו ליצור גרסות אישיות משלהן מסדרות ותכני וידאו, באמצעות טכנולוגיית mash up, המאפשרת הכלאה של תכנים האחד בשני.



שתי החברות ניהלו בשנים האחרונות מאבקים משפטיים ארוכים ומתישים מול יו טיוב ולאחר מכן מול גוגל, שרכשה את האתר ב-2006, במטרה למנוע הצגה בלתי חוקית של תכנים המוגנים בזכויות יוצרים באתר. בעת ההכרזה על הפרויקט המשותף במארס האחרון, הכריז נשיא ניוז קורפ, פיטר צ'רנין, כי האתר "ישנה את חוקי המשחק" של שוק הווידאו המקוון וחזה כי יעפיל בסופו של דבר גם על יו-טיוב ברמת הפופולריות שלו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully