וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן ברננקי בנאום הראשון מאז תחילת משבר האשראי: "הבנק הפדרלי יפעל ככל שיידרש כדי למנוע פגיעה בכלכלת ארה"ב"

TheMarker

31.8.2007 / 17:30

"אין זה תפקידו של הפד להגן על לווים ומשקיעים שעשו שגיאות, אך ניתן בחשבון את השלכות המשבר מחוץ לשווקים", אמר יו"ר הפד



יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, הכריז היום - בנאומו הראשון מאז תחילת המשבר בשוקי האשראי בעולם - כי הבנק הפדרלי מוכן "לפעול ככל שיידרש" כדי למנוע מהמשבר בשוק הדיור האמריקאי והשפעתו על שוקי הפיננסים העולמיים, לפגוע בצריכה הפרטית בארה"ב ובצמיחת הכלכלה האמריקאית.



הבנק הפדרלי "ממשיך לעקוב אחרי המצב ויפעל לפי הצורך כדי להגביל את ההשפעות השליליות של הבעיות בשוקי הפיננסים על הכלכלה כולה", אמר ברננקי בנאום בפני הכנס השנתי של הבנק הפדרלי של קנזס סיטי, שנערך במדינת ויומינג. "הרעה נוספת בתנאי האשראי, אם תהיה מתמשכת, עלולה להגביר את הסכנה לכך שהחולשה הנוכחית בשוק הדיור עלולה להיות קשה וממושכת יותר משהוערך תחילה", אמר ברננקי. "הבנק הפדרלי נכון לנקוט בצעדים נוספים ככל שיידרש כדי להבטיח את הנזילות ולקדם את פעולתם הסדירה של השווקים", הוסיף יו"ר הפד.



"אין זה מתפקידו של הבנק הפדרלי - וגם לא היה זה הולם - לו היה פועל להגן על לווים ומשקיעים מהתוצאות של החלטותיהם הפיננסיות", אמר ברננקי. "אולם ההתפתחויות בשוקי הפיננסים עלולות להיות בעלות השלכות כלכליות רחבות אשר ישפיעו גם על רבים מחוץ לשווקים, והבנק הפדרלי חייב לקחת בחשבון השפעות אלו כאשר הוא מגבש את מדיניותו", הוסיף.



משכנתאות בסכומי עתק שניתנו בארה"ב ללווים שמתקשים לפרוע את ההלוואות בעקבות העלאת הריבית בארה"ב, גרמו באחרונה למשבר נזילות במגזר הפיננסי בעולם על רקע חשש מהפסדים שרשמו בנקים וחברות פיננסים שחשופים לשוק משכנתאות הסאבפריים בארה"ב. הערכות כי משבר הסאבפריים עלול להתרחב לשוק האשראי כולו, הגבירו את החשש כי הדבר יגרום לצמצום הצריכה הפרטית בארה"ב, ועקב כך יביא למיתון בכלכלה הגדולה בעולם.



משקיעים רבים מקווים כי הבנק הפדרלי יוריד את הריבית בארה"ב בפגישתו בעוד השלושה שבועות, בתקווה כי הדבר יסייע לכלכלה. ברננקי אמר שלשום כי הבנק הפדרלי "מוכן לפעול כפי שיידרש" כדי להבטיח שהבעיות בשוקי האשראי לא ישפעו באופן שלילי על הכלכלה. דבריו חיזקו את ההערכות כי הבנק הפדרלי צפוי להוריד בקרוב את הריבית מרמתה הנוכחית של 5.25%.



נאומו של ברננקי בא לקראת נאום של נשיא ארה"ב, ג'ורג' וו. בוש, הצפוי בהמשך הערב, ואשר בו צפוי נשיא ארה"ב להכריז על שורת צעדים בהם ינקוט הממשל האמריקאי כדי לסייע לאזרחים שרכשו בתים באמצעות משכנתאות סאבפריים ועלולים כעת לאבד את בתיהם, על רקע התמוטטות שוק הסאבפריים והמשבר בשוק הדיור.



התוכנית כוללת ערבויות להלוואות של לווים המפגרים בתשלומים ביותר מ-90 יום, וכוונות לאפשר הקלה בנטל המסים לבעליהם של בתים שנרכשו באמצעות משכנתאות סאבפריים ועומדים בפני שמיטת חובות או עיקול, בשל אי יכולתם לעמוד בתשלומי המשכנתא.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully