וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה יעשה הדולר?

אלי דניאל

14.9.2001 / 14:31

שבוע המסחר הקרוב בשוק המט"ח יושפע בעיקר מהאירועים בארה"ב

שבוע מסחר סוער עבר על שוק המט"ח המקומי, כאשר במהלך יום שלישי, בשעות שלאחר פיגועי המטוסים בארה"ב, הגיע הדולר לרמות שיא של למעלה מ-4.40 שקלים, ובכך נשבר השיא הקודם שנקבע באוקטובר 1998, עת הדולר הגיע לרמה של 4.367 שקלים.

עם זאת, מאז שנסחר ברמות שיא, הספיק הדולר להיחלש בשלושת ימי המסחר האחרונים ולרדת אל מתחת לרמה של 4.35 שקלים, לרמות מחירים של 4.32-4.33 שקלים.

מסקירותיהם השבועיות של הגופים הכלכליים הפועלים בשוק המט"ח עולה כי פיגועי הטרור שהיו השבוע בארה"ב, והאפקט שלהם על כלכלת ארה"ב והכלכלה העולמית, יהיו הגורם העיקרי שישפיע על מגמת הדולר בשבוע המסחר הקרוב, שבוע מסחר מקוצר יחסית בשל חופשת ראש השנה.

כלכלני לאומי מציינים כי בטווח הקצר רמת הסיכון בפעילות בשוק המט"ח עלתה, שכן המסחר בדולר כעת הוא בעיקר סביב אלמנט פסיכולוגי, ועל כן הוא צפוי להיות מאד תנודתי. בלאומי סבורים כי אחת ההשפעות הישירות של הפיגועים בארה"ב תהיה היחלשות נוספת בזרימת המט"ח לארץ, וזאת בשל ירידה בהיקף ההשקעות הזרות, ירידה הצפויה להשפיע גם על שיעור הצמיחה של ישראל בשנת 2002.

בבנק לאומי מוסיפים כי האטת קצב הצמיחה לצד הפיחות הקיים בשער החליפין עשויות להוביל לעלייה ברמת האינפלציה ולהשפיע על המדיניות המוניטרית של בנק ישראל.

בחברת פריקו, המתמחה במט"ח, סבורים כי אי הוודאות באשר להיקף האסון בארה"ב, לצד השלכותיו על הכלכלה האמריקאית, עשויים להמשיך ולתמוך במסחר עצבני, כאשר מהלכים צבאיים ו/או פרסומים קיצוניים עשויים לתמוך בתנודות שערים חדות. בפריקו מעריכים כי טרם הסתיים מהלך הפיחות והדולר עשוי לשוב ולהתחזק לעבר רמה של 4.3450 שקלים.

עם זאת, בפריקו מציינים כי אין כל שינוי בהערכתם לפיה השקל צפוי לשוב ולהתחזק בטווח הבינוני, בין היתר על רקע הציפייה להתרחבות מחודשת בפער הריביות בין ישראל לארה"ב.

בבית ההשקעות אקסלנס העריכו כי בשבוע הקרוב, בו יתקיים מסחר מצומצם בשוק המט"ח, בשל ראש השנה, צפוי הדולר להיסחר ברמות מחירים של 4.30 שקלים עד 4.35 שקלים. באקסלנס הוסיפו כי רמת 4.35 השקלים מהווה רמת התנגדות ופריצתה עשויה להוביל מהלך עלייה לרמה של 4.40 שקלים. באקסלנס סבורים כי פעולה מלחמתית אפשרית מצד ארה"ב עשויה להקפיץ מעלה את שערו של הדולר.

בבנק דיסקטונט צופים כי הדולר עתיד להיסחר בשבוע הקרוב בטווח שבין 4.30 שקלים לבין 4.35 שקלים. בדיסקונט מדגישים כי פתיחת המסחר בבורסת הנאסד"ק, פתיחה הצפויה להתבצע ביום שני, תצביע על המשך המגמה בשוק המט"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully