וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקסטון השלימה את עסקת המכירה של זרעים גדרה לסינג'נטה לפי שווי של 95 מיליון דולר

TheMarker

1.9.2007 / 16:30

סינג'נטה היא חברת האגרו-טכנולוגיה המובילה בעולם



מרקסטון, קרן הפרייבט אקוויטי הגדולה בישראל, הודיעה היום כי השלימה את עסקת המכירה (קלוזינג) עם סינג'נטה, חברת האגרו-טכנולוגיה המובילה בעולם. במסגרת העסקה מכרה מרקסטון את מלא אחזקותיה בחברת זרעים גדרה, לפי שווי חברה של 95 מיליון דולר, בכפוף להתאמות.



סינג’נטה, אשר בסיסה בשווייץ, הינה המובילה העולמית בתחום הגנת הצומח ומדורגת כשלישית בתחום הזרעים. מכירות החברה בשנת 2006 עמדו על כ-8.1 מיליארד דולר, מהם כ-1.7 מיליארד דולר ממכירות של זרעים. החברה נסחרת בבורסות של שווייץ וניו יורק בשווי שוק של כ-18 מיליארד דולר.



מרקסטון, המנוהלת ע"י אמיר קס, רון לובש ואליוט ברוידי, רכשה לפני כשנתיים את מניות חברת זרעים גדרה מידי שבע המשפחות אשר ייסדו את החברה בשנת 1952 בהשקעה של כ-45 מיליון דולר. במהלך תקופה זו, גיבשו ויישמו מנהלי הקרן בשיתוף עם הנהלת החברה ועובדיה, בראשות המנכ"ל אוהד צוקרמן, אסטרטגית צמיחה אשר כללה השקעות נרחבות במחקר ופיתוח ובשיווק. במהלך התקופה צמחו הכנסות החברה מ-26 מיליון דולר בשנת 2005 ל-33 מיליון דולר בשנת 2006. הצמיחה המשמעותית בהכנסות נמשכה גם במחצית הראשונה של 2007.



במרקסטון ציינו היום לאחר השלמת העסקה כי חברת סינג'נטה רואה בשימור ההון האנושי של זרעים גדרה, ובכלל זה חיזוק מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל, נדבך חשוב בדרך לשילובה בפעילותה הגלובלית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully