וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוח היהודי ממציא לנו פטנטים: אלפי תיירים רוסים מגיעים מאנטליה לביקור של יום בישראל

עירית רוזנבלום

1.9.2007 / 19:14

התאחדות המלונות: ביולי נרשם גידול של 42% בתיירות הנכנסת - אך בלינות היה גידול של 28% בלבד



יותר מ-20 אלף תיירים רוסים הגיעו בחודשים האחרונים לישראל לביקור חד-יומי מאנטליה שבטורקיה. חברת "השטיח המעופף" עם מארגני תיירות רוסים, ממלאת מדי יום מטוס ברוסים הנופשים באנטליה. לדברי מנכ"ל "השטיח המעופף", ירון מילר, מאז חודש יוני יוצא בכל בוקר מאנטליה מטוס. התיירים מבלים את היום בביקורים במקומות הקדושים, בבית לחם, בים המלח ובמיני ישראל. בלילה הם מוסעים נתב"ג וכעבור שעה הם באנטליה. בכל מטוס יש בממוצע 250 תיירים המשלמים 350 דולר לחבילה זו.



התיירים הללו, לצד עשרות האלפים הנכנסים בצורה דומה דרך מעבר טאבה מסיני, הם מקור התלונה של התאחדות המלונות על כך שבחודש יולי נרשם גידול של 42% בתיירות הנכנסת, אך רק 28% בלינות התיירים. שמואל צוראל, מנכ"ל התאחדות המלונות טען ש"מדובר בתיירים שאינם לנים בארץ, מוסיפים לעומס בכבישים ולצפיפות באתרי תיירות מרכזיים, בעוד הוצאותיהם הכספיות שוליות".



מילר אומר שהוא מבין את מצוקת המלונאים אך המלונות הם רק חוליה בשרשרת ארוכה של ענפי תיירות שכן נהנים מהיוזמה הזו. "הם צורכים אוטובוסים ומורי דרך ישראליים, משלמים דמי כניסה באתרי התיירות, קונים בחנויות התכשיטים, המזכרות ובדיוטי פרי ביד רחבה, וגם מפעיל הטיסות לא מפסיד", הוא מודה.



לדבריו, גם משרד הפנים גוזר את הקופון שלו עם ויזה קבוצתית חד-יומית לא זולה. "הבעיה היא שיש למסור את שמות הנוסעים למשרד הפנים יומיים לפני ההגעה ולא מתאפשרות הרשמות של הרגע האחרון וכך מפסידים לקוחות פוטנציאליים", הוא אומר.



בשבוע שעבר החליטה ועדת השרים לבטל את הצורך בוויזה לישראל לתיירים רוסים, אלא שהחלטה זו נעצרה בשל התניה להדדיות מצד הרוסים. מילר מפקפק אם הרוסים ייאותו לכך. בקרוב יגיעו לכאן אנשי ממשל רוסים ואולי ההליך יושלם.



בינתיים, אומר מילר, הוא מסתפק במה שהוא יכול להשיג משוק התיירות הרוסי דרך הנישה הטורקית. "למדתי להסתפק במה שיש, לעשות יש מאין. במקביל צריך להיעשות מאמץ כדי להביא תיירים מרוסיה לישראל בטיסות ישירות. צריך ללמוד ממה שקרה בתיירות מרוסיה בעולם. רואים את ההצפה של תיירים רוסים למצרים ולטורקיה, גם בגלל אתרי התיירות ובעיקר כי אין שם צורך בוויזה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully