וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו-טיוב קילר

TheMarker

2.9.2007 / 8:00

פותחים חזית חדשה: מרדוק ו-NBC יוניברסל משיקים אתר שיתוף וידיאו חדש בשם Hulu שיציג סדרות ולהיטי קולנוע

לאחר שהכריזו במרץ האחרון על השותפות ביניהן, מימשו NBC יוניברסל וחברת ניוז קורפ של המיליארדר רופרט מרדוק את תוכניתן להקים אתר לשיתוף וידאו שיתחרה ביו-טיוב הפופולרי שבבעלות גוגל. החברות העלו לרשת את אתר הבית של הולו (Hulu), המיזם החדש של ענקיות המדיה המתיימר לנשוף בעורפו של המתחרה הוותיק יותר.

בתחילה, התכוונו החברות להשיק בקיץ את גירסת הבטא של האתר, הקורא תיגר על ההגמוניה של יו-טיוב בתחום שיתוף הווידאו - אך מועד ההשקה נדחה לאוקטובר. האתר, שהועלה בגרסה ראשונית לרשת, אינו מאפשר עדיין להעלות קבצי וידאו, אך קורא לגולשים המעוניינים לקחת חלק בשלב הניסויי שלו להשאיר את כתובת הדואר האלקטרוני שלהם. כמו כן, כולל הדף הודעה מטעם מנכ"ל האתר, בכיר אמזון לשעבר ג'ייסון קילאר, המסבירה את המקור לשם.

"מדוע הולו?" שואל קילאר, ומשיב מיד: "הולו זה שם קצר, קל לאיות, קל לביטוי, המתחרז עם עצמו. הולו הוא גם שם שנשמע לנו כיפי מטבעו, שם שתופס את רוח השירות שאנו מבקשים להציע. התקווה שלנו היא שהולו יגלם את משימתנו (השאפתנית, אני מודה), לסייע לכם למצוא וליהנות מהתוכן הטוב ביותר בעולם, מתי והיכן שתרצו". בנוסף, שמו הקליט של האתר החדש הוא בעל שתי הברות, שיטה שעבדה בעבר עבור גוגל ויאהו.

במרץ האחרון, הכריזו ניוז קורפ וחטיבת NBC יוניברסל, הנמצאת בבעלות ג'נרל אלקטריק, על תוכניתן להשיק אתר לשיתוף וידאו באמצעות סטרימינג, שיתמקד בין היתר בהעלאת פרקי סדרות באורך מלא וללא תשלום. במסגרת התחרות עם יו-טיוב הודיעו החברות כי יציגו את התוכן של האתר החדש בכל אתר לשיתוף וידאו - בהם האתרים של שלושת הפורטלים הגדולים יאהו, AOL ו-MSN של מיקרוסופט - למעט זה של גוגל. בעיתוני הטכנולוגיה ובבלוגים של מומחי היי-טק זכה המיזם החדש של GE וניוז קורפ לכינוי "יו-טיוב קילר".

סדרות בגרסה אישית

בנוסף לסדרות, יציע האתר החדש גם מבחר סרטים ממגוון הלהיטים של אולפני NBC יוניברסל ואולפני פוקס של ניוז קורפ, בהם "השטן לובשת פראדה" ו"בוראט". הגולשים אף יוכלו ליצור גרסות אישיות מסדרות ותכני וידאו, באמצעות טכנולוגיית mash up המאפשרת הכלאה של תכנים האחד בשני. שתי החברות ניהלו בשנים האחרונות מאבקים משפטיים ארוכים ומתישים מול יו-טיוב ולאחר מכן מול גוגל, שרכשה את האתר ב-2006 במטרה למנוע הצגה בלתי חוקית של תכנים המוגנים בזכויות יוצרים באתר. בעת ההכרזה על הפרויקט המשותף במארס האחרון, הכריז נשיא ניוז קורפ, פיטר צ'רנין, כי האתר "ישנה את חוקי המשחק" של שוק הווידאו המקוון וחזה כי יאפיל בסופו של דבר גם על יו-טיוב ברמת הפופולריות שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully