וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסע מזרחה נמשך: נוחי דנקנר בוחן כניסה להשקעות בווייטנאם

אורה קורן

2.9.2007 / 7:33

דנקנר ועורך דינו רם כספי נפגשו עם נציגים מהמגזר הפרטי והממשלתי במדינה



קבוצת אי.די.בי בראשותו של נוחי דנקנר בוחנת כניסה לפעילות בווייטנאם, בנוסף לפעילותה בהודו ובסין. באחרונה ביקרו בווייטנאם דנקנר ועורך דינו הצמוד, רם כספי. ישראלים שפגשו אותם אמרו כי השניים נפגשו עם נציגים מהמגזר הפרטי והממשלתי. ככל הנראה, מדובר בביקור ראשון לבחינת אפשרות לכניסה לעסקים במקום.



בשנה האחרונה גברה התעניינות של אנשי עסקים ישראלים בווייטנאם. מקורבים לפעילות זו אמרו: "אין איש עסקים שמכבד את עצמו, שלא בחן מה קורה בווייטנאם". לדבריהם, בין אלה שכבר פועלים במדינה ניתן למנות את חברת ההשקיה נטפים, הפועלת באמצעות שותפות עם מקומיים; יצחק תשובה, שנכנס לשותפות עם פרימייר הווייטנאמית לחיפוש נפט מול חופי וייטנאם; רמי אונגר, שפועל במדינה בתחומי נדל"ן וספנות; קבוצת עילם המשקיעה בנדל"ן והלמן אלדובי, שהקימה קרן נאמנות המתמחה בוייטנאם.



אייל שוקר, ראש דסק וייטנאם בהלמן אלדובי אמר כי וייטנאם נהפכת אטרקטיווית להשקעות יותר מבעבר. קרן הנאמנות לווייטנאם של הלמן אלדובי, הנסחרת בבורסת תל אביב, כבר השקיעה 20 מיליון דולר בווייטנאם. תחומי ההשקעה של הקרן מגוונים וכוללים חברות מתחומי המזון, התשתיות והנדל"ן. לדברי שוקר, כללי ההשקעה במדינה אינם מאפשרים לזרים להגיע לאחזקה של יותר מ-49% בחברה מקומית. בנוסף, זרים אינם יכולים לרשום קרקע בטאבו, לכן השקעותיהם בנדל"ן מתמקדות יותר בנדל"ן מניב. "זו מדינה שרק מתחילה לצמוח, ופוטנציאל ההשקעות בה ענק", הוסיף שוקר.



וייטנאם נחשבת למדינה קומוניסטית, שבה החלטות מהותיות שמשפיעות על השקעות במדינה מוכתבות מלמעלה על ידי השלטון ויכולות להשתנות חדשות לבקרים. עם זאת, משקיעים מקווים כי הצטרפותה של המדינה לארגון הסחר העולמי תחייב אותה לעבור בהדרגה לעמידה בסטנדרטים של כלכלה חופשית, המקובלים בעולם המערבי. המשקיעים מאמינים כי אלה יבטיחו יציבות כלכלית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully