וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולבר: "כשאני משקיע בחברה ישראלית אני יודע שהיא תהפוך לגלובלית, אין מקום יותר טוב להשקעה מאשר ישראל"

גיא גרימלנד

2.9.2007 / 9:38

ג'ף פולבר עומד מאחורי פסטיבל הרוק הירושלמי שיתקיים בעוד כשבוע; בראיון ל-TheMarker הוא מסביר מדוע בחר לקדם מוסיקה דווקא כאן ומה הוא חושב על תעשיית הסטארט אפים המקומית



איש ההיי-טק וגורו ה-VoIP ג'ף פולבר הוא אחד הכוחות שמניעים את פסטיבל המוסיקה הבינלאומי - Jerusalem Rocks. הפסטיבל, שייערך ב-9 בספטמבר צפוי להיות אחד האירועים המוסיקלים המעניינים שהתקיימו כאן באחרונה. בין המופיעים באצטדיון טדי יהיו חברי להקת הבלק אייד פיז, הלהקה האירית הקומיטמנטס וארסטד דוולופמנט. בצד הישראלי יופיעו הדג נחש, שיארחו את מוקי לצד אמנים ולהקות נוספות.



פולבר מוכר מאוד בתעשיית ההיי-טק העולמית והישראלית. הוא הפך למיליונר בזכות היותו חלוץ ויזם בענף ה-VOIP (העברת קול על גבי פרוטוקול אינטרנט). בנוסף, פולבר משקיע בחברות סטארט-אפ שונות. בין היתר השקיע בקרן הון סיכון ג'רוזלם קפיטל ונצ'רס של ג'ייקוב נר דויד וליאור ליפשיץ ובחברות הסטארט-אפ הישראליות Kayote, Urbanseeder ו-Innovid. פולבר פעיל בחברות סטארט-אפ מקומיות נוספות, אך מסרב לחשוף את שמותיהן.



הוא מגדל תאומים, שבאחרונה חגג להם בר מצווה. הוא מתגורר בארה"ב, חובב פוקר ובשנים האחרונות יצר קשר רחב עם עשרות יזמים ישראלים. מלבד פוקר, תחביב נוסף שלו הוא תחנת רדיו פרטית בשם .Voov.tv



ג'ף פולבר, מה לך, איש היי-טק, ולפסטיבל רוק?



"מוסיקה היא תשוקה שיש לי שאני מעוניין לחלוק עם אחרים. בעבר היה לי חלום להקים חברת תקליטים, אבל זה לא יצא לפועל בגלל שלא הענקתי לכך את מלוא תשומת הלב. יש לי תחנת רדיו, ומוסיקה היא חלק מרכזי בחיי".



ובכל זאת, מה הניע אותך להרים כאן פסטיבל מוסיקה?



"הרעיון הראשוני דיבר על הבאת אמן יהודי לישראל. רק מעט מהיהודים שחיים בארה"ב מבקרים בישראל. רציתי לעודד את המבקרים ולהעלות את המודעות לירושלים. כיום, רוב התרבות מתרחשת בתל אביב, בירושלים זה קשה יותר.



"יש לי אהבה גדולה לישראל ואני רוצה לחלוק את האהבה הזו. אני רוצה ליצור מודעות שתגרום לאנשים להגיע לכאן. אני מניח שהקהל שיגיע לפסטיבל יהיה צעיר, אבל האירוע אמור להתאים לכולם. הפסטיבל הנוכחי הוא לא פעילות רווחית-מסחרית, והתכנון הוא לקיים פסטיבל כזה בכל שנה".



מחבר בין תרבויות



מדוע דווקא בירושלים?



"ישנן לא מעט סיבות. אני חלק מעמותת ירושלים ותומך בעיר. הפסטיבל יאפשר לחבר בין אנשים מתרבויות שונות. למשל, תופיע להקת היפ-הופ ממזרח ירושלים. הפסטיבל יראה שאנשים מתרבויות שונות יכולים לשתף פעולה ולהתחבר באמצעות מוסיקה. זה יאפשר להילחם בגזענות".



מה בעצם הקשר שלך עם חברות סטארט-אפ ישראליות?



"אני גם משקיע בהן וגם מתמנגל. בכל פעם אני נפעם מהיזמים כאן. אני מסתובב בהרבה מקומות בעולם, אבל כאן נחשפתי לאנשים מבריקים. מעבר לכך, שומעים על ההיי-טק הישראלי בכל העולם. לפני זמן מה הלכתי בפאלו אלטו שבקליפורניה ושמעתי עברית. שפה שהפכה להיות שגורה כאן. כשאני משקיע בחברה ישראלית אני יודע שאני משקיע בחברה שתהפוך לגלובלית, כי לכך היזמים מכוונים מלכתחילה. את זה אני לא רואה במקומות אחרים.



לדעתי, אין מקום יותר טוב להשקעה מאשר ישראל. כנראה שזה נובע מסגנון החיים של הישראלים. הם לא מחכים שדברים יקרו. אנשים עובדים כאן שעות ארוכות. אז ככל הנראה ההצלחה של הסטארט-אפים היא שילוב של תרבות וגישה לעסקים. זה לא אומר שכל מי שמקים חברה בישראל יהפוך למיליונר, אבל כאן יש יותר סיכוי למצוא את הרעיון הגדול הבא לעומת מקומות אחרים בעולם".



אמרת בראיון קודם שאתה שוקל עלייה. זה עדיין רלוונטי?



"עשיתי עלייה בפייסבוק. באמצעות הרשת החברתית אני מחובר לישראלים רבים. מבחינת עלייה ממשית? אני לא יודע, יכול להיות. אני נמצא במקומות שונים בעולם. קשה לדעת היכן בעצם הבית. ישראל היא חלק מהנשמה שלי, וכשאני אונליין אני חי לצד ישראלים אחרים שחיים אונליין".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully