וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וורן באפט מרחיב את השקעותיו במגזר הרכבות: רכש 15% מחברת הרכבות BNI

סוכנויות הידיעות

2.9.2007 / 9:51

חברה בת של ברקשייר התאווי שבבעלות המיליארדר רכשה בשבועות האחרונים 53 מיליון מניות ב-BNI



המיליארדר וורן באפט מרחיב את השקעותיו במגזר הרכבות: חברה בת של חברת ההשקעות ברקשייר התאווי, שבבעלות גורו ההשקעות, רכשה בשבוע שעבר 845 אלף מניות בחברת הרכבות ברלינגטון נורת'רן סנטה פה (BNI). כך עולה ממסמכים שהגישה החברה בסוף השבוע לרשות ני"ע בארה"ב (SEC).



הרכישה העלתה את הנתח של באפט בחברת הרכבות ל-15%, קצת פחות מ-53 מיליון מניות. את המניות רכש המשקיע האגדי תמורת 67.5 מיליון דולר, לפי מחיר של 79.85 דולר למניה, הגבוה ב-11 סנטים למניה מ-4.3 מיליון מניות בחברה שרכש באפט בתחילת השבוע שעבר ונמוך ב-12 סנטים למניה מ-2.5 מיליון מניות בחברה אותן רכש בתחילת החודש. ביום שני, רכשה נשיונל אינדמניטי, חברה בת של ברקשייר התאוויי, 3.3 מיליון מניות נוספות ב-BNI תמורת 80 סנט למניה.



באפט עצמו אמר בעבר כי חברות רכבות מהווה אפשרות השקעה טובה משום שהן נהנות כיום מעמדה תחרותית טובה יותר מאשר בשנים קודמות. כמו כן, הודה באפט כי הוא התמהמה להבין שחברות רכבות מהווה השקעה טובה בשל דעות קדומות שבהן החזיק לאור קשייו של המגזר בעבר.



במאי האחרון גילתה ברקשייר כי בבעלותה 10.5 מיליון מניות של חברת הרכבות יוניון פסיפיק וכ-6.4 מיליון מניות בחברת הרכבות נורפולק סאות'רן. את הנתח הנוכחי שלה בחברות הרכבות השמיטה ברקשייר מתוצאותיה הרבעוניות האחרונות, לאחר שקיבלה אישור מה-SEC להותיר את השקעותיה בחברות חשאיות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully