וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טמפלטון מבקשת מבית המשפט לקבוע: אין תוקף לביטול האסיפה בתרו

יורם גביזון

2.9.2007 / 10:25

מבקשת עוד להורות לתרו לחשוף את ההצבעות שנשלחו לקראת אסיפת בעלי המניות שבוטלה



התבוסות המשפטיות שקרנות טמפלטון חוו במאבק על סיכול העסקה לרכישת חברת תרו בידי החברה ההודית סאן לא גרעו מנחישותן למצות כל אמצעי משפטי. קרנות טמפלטון הגישו בסוף השבוע שעבר המרצת פתיחה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בה הן מבקשות שבית המשפט יכריז כי הודעת תרו מה-23 ביולי על ביטול אסיפת בעלי המניות שזומנה לאותו יום לא התקבלה כדין, ולפיכך היא חסרת תוקף.



טמפלטון מבקשת עוד להורות לתרו לחשוף את ההצבעות שנשלחו לקראת אסיפת בעלי המניות שבוטלה, ואם יתברר שתוצאות ההצבעה מעלות כי הצעת המיזוג נדחתה - להצהיר על כך.



עוד מבקשות הקרנות להורות לתרו לקבוע אסיפת בעלי מניות "טהורים", כלומר אסיפה שבה לא ייספרו קולות סאן - שכן לטענת טמפלטון לסאן עניין אישי באישור העסקה. טמפלטון מציינת שלסאן 24.95% ממניות החברה מכוח מניות שהוקצו לה ומניות שרכשה בשוק, על אף שבידי סאן היה במועד הרכישה (ה-11 ביולי) מידע פנים בנוגע לענייני החברה.



טמפלטון טוענת שבמסגרת הניסיון של סאן לרכוש את תרו נקבעה ל-23 ביולי אסיפת בעלי מניות שהיתה אמורה לאשר את המיזוג. על פי הנחיות החברה, בעלי המניות המעוניינים להצביע היו אמורים לעשות זאת באמצעות השתתפות באסיפה או לחלופין משלוח הצבעתם באינטרנט עד ל-21 ביולי ב-10:00.



לטענת טמפלטון, כחלק מהליך ההצבעה נשלחו ייפויי כוח לחברה עד ליום שקדם להצבעה, כך שתוצאות חלקיות של ההצבעה היו ידועות לחברה ולמנהליה. מכיוון שכך, כבר ב-21 ביולי היה ידוע לחברה ולמנהליה מה היה אופן הצבעתו של רוב מכריע מבעלי המניות. משהתחוור להם שאפסו הסיכויים לאישור המיזוג משום שאין בידם את הרוב הנדרש לאישורו (כלומר, שבעלי מניות בהיקף 25.01% או יותר התנגדו לעסקה), הם הודיעו בבוקר יום האסיפה על דחייתה באמתלת בדים בדבר בלבול שנפל לפתע כביכול אצל בעלי המניות.



עורכי הדין של טמפלטון טוענים שלאחר שחלף המועד האחרון להגשת כתבי ההצבעה להשתתפות באסיפה, אין ביכולת החברה להודיע על ביטול האסיפות אלא הסמכות לבטלן מסורה בידי האסיפה עצמה. לטענת טמפלטון, ביטול האסיפה נעשה כדי לכפות את השתלטות סאן על תרו.



טמפלטון מיוצגת בידי עוה"ד גור יהודה סביר, ד"ר יעל ארידור בר אילן ועו"ד כפיר ידגר ממשרד גורניצקי ושות'. תרו מיוצגת בידי משרד יגאל ארנון ושות'.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully