וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה עולים לנו נישואין אזרחיים?

2.9.2007 / 11:33

הישראלים הבוחרים שלא לפגוש ברבני ארצנו עת הם באים בברית הנישואין, נאלצים לשלם מעל 30 מיליון ש' בשנה על תענוג הטקס

כ-5,300 בני זוג ישראלים נישאו בנישואין אזרחיים בחו"ל, בעיקר בקפריסין בשנת 2006, כך עולה מנתוני ארגון "משפחה חדשה". לדברי עו"ד אירית רוזנבלום, מנכ"לית הארגון, "מרבית הזוגות בוחרים בקפריסין בגלל קרבתה הגיאוגרפית ומשום שאינם מודעים לאלטרנטיבה הקיימת של נישואי חוזה. לשם הנישואין בקפריסין מוציא כל זוג סכום הנע בין 1,500 ל-2,000 דולר ובכך מביא לסכום כולל של 8-11 מיליון דולר, כלומר למעלה מ-30 מיליון שקל, המושקעים בתיירות בקפריסין במקום בכלכלה הישראלית".

בארגון "משפחה חדשה" סבורים כי הבחירה בנישואין אזרחיים נובעת משתי סיבות עיקריות: חוסר רצונם של בני הזוג להינשא ברבנות או חוסר יכולתם להינשא בארץ (בני זוג מדתות שונות, פסולי חיתון וכדומה). נישואי חוזה הם הפתרון לנישואין בישראל משום שהם מזכים את הזוג בזכויות שוות לבני זוג הנישאים ברבנות או בנישואין אזרחיים. זהו הסכם חוקי ומשפטי בין בני הזוג המקיף את כל ההיבטים של חייהם המשותפים, ובכך למעשה מקנים להם זכאות לכל הזכויות וההטבות מהם נהנים בני זוג הנשואים ברבנות או בנישואין אזרחיים בחו"ל.

לדברי עו"ד רוזנבלום, "הממסד הדתי בוחר להתעלם מהנתונים ואף להחמיר את הקריטריונים של פסלות הנישואין, מה שמביא לכך שמדי שנה נפסלים לנישואים מאות אנשים, אשר מוצאים דרכם מחוץ לישראל ומחזקים כלכלות זרות. מעבר לאירוניה שהדבר מעורר נשאלת השאלה אם מישהו נתן דעתו לפחות להיבט הכלכלי של העניין. הגיע הזמן להפסיק לכלכל מדינות זרות, להנהיג את 'נישואי חוזה' ולפתור לאלתר את סוגיית הנישואין בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully