וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אתרי מכירות פומביות מרמים את הצרכנים"

כרמל בן צור

2.9.2007 / 16:52

כך בתביעה ייצוגית המוערכת במילוני שקלים, שטוענת כי האתרים מעלים מחירים באמצעות משתתפים פיקטיביים

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה תביעה ובקשה לאשרה כייצוגית המוערכת במילוני שקלים נגד אתרי המכירות הפומביות המובילים ברשת האינטרנט הישראלית, ובהם אתרים המופעלים בידי החברות אולסייל.קום, נענע 10, נטוויז'ן, וואלה שופמיינד וסמייל מדיה. על פי הנטען, אתרים אלה, שמרכזים בידם למעלה מ-85% מכלל הסחר האלקטרוני במדינה, מבצעים מעשי רמאות והטעייה חמורים.

לדברי התובעים, ארתור פרנק ואסף קרקו, האתרים נוקטים בדרכי רמייה פסולות על מנת להעלות באופן מלאכותי את מחירי הזכייה במוצרים, על מנת למנוע ממשתתפים במכירות הפומביות זכייה כדין במוצרים במחירים שנחשבים על ידם לנמוכים מדי. הדבר נעשה, כך נטען, באמצעות הפעלת משתתפים פיקטיווים המגישים הצעות פיקטיוויות במכירות.

על פי הנטען בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד עזגד שטרן, אסף רנצלר ופרח רוסלר ממשרד ש. הורוביץ ושות', הלקוחות המשתתפים במכירות הפומביות מניחים כי לא קיימת בהן התערבות בלתי הוגנת מצד האתרים המנהלים אותן או מצד הספקים המציעים למכירה את מרכולתם במסגרתן.

ואולם, בתביעה נאמר כי מטרת ההצעות הפיקטיביות המוגשות הינה להעלות באורח מלאכותי ובלתי חוקי את מחירי הזכייה במוצרים ולמנוע זכיית משתתפים במוצרים במחירים שנחשבים לנמוכים מדי. על כן נטען כי האתרים הטעו ביודעין את הציבור באופן חמור ובוטה, כאשר הציגו בפניו מצג שווא לפיו המכירות הינן זירת התמחרות כשרה, הוגנת ואמינה.

לא רק הקניות וירטואליות

לדברי התובעים, מעשי האתרים מסבים נזק רב לציבור המשתתפים במכירות הפומביות. "הגשת הצעה פיקטיבית במטרה להעלות את מחיר המוצר המוצע למכירה, מונעת למעשה את רכישתו בתנאי שוק הוגנים ומסבה למשתתפים במכירה הפומבית נזק של ממש", נטען.

המשתתף האמיתי שזכה במוצר, לשיטת התובעים, נאלץ לשלם עבורו מחיר גבוה מהמחיר אותו היה זכאי לשלם, אלמלא התערבותו של המשתתף הפיקטיבי. במקרים אחרים, המשתתף הפיקטיבי הוא אשר "זוכה" במוצר ובכך מונע ממשתתף אמיתי לזכות במוצר במחיר נמוך יותר. בנוסף, כל ציבור המשתתפים במכירות הפומביות נפגע בכך שהוא מכלה את זמנו בהשתתפות במכירות פומביות המנוהלות בדרכי רמייה, מבלי שהוא יודע שיש מי שדואג "לסדר" אותו.

במעשיהם אלו, כך נטען, מתעשרים האתרים והספקים שלא כדין על חשבון ציבור המשתתפים במכירות הפומביות. במקביל להגשת הבקשה לתביעה הייצוגית הוגשה בקשה למתן צו מניעה זמני, האוסר על האתרים לשנות או למחוק או לעשות כל דיספוזיציה בנתוני המכירות הפומביות האגורים אצלם או אצל מי מטעמם, זאת על מנת שניתן יהיה לגלות את היקפה המלא של התרמית לכאורה, לאתר את כלל הניזוקים ולחשב את גובה הנזק שנגרם לכל אחד מחברי הקבוצה שייצוגה מתבקש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully