וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיגון, רכב ועכשיו גם אנטנות: אינספייר שבשליטת אבי ורטהיים רכשה את השליטה בחברת מ.ט.י מחשבים ממשפחת בורוביץ'

טל לוי

2.9.2007 / 13:01

הרכישה משקפת למ.ט.י פרמיה של כ-50% מעל מחירה בשוק שעומד על 115 מיליון שקל



שנה עמוסה עוברת על חברת , שבשליטת אבי ורטהיים: בתחילת 2007 רכשה אינספייר את השליטה ביצרנית האפודים והקסדות רבינטקס ולפני כחמישה חודשים השלימה את רכישת חברת ברטק הפועלת בתחום כלי הרכב הצבאיים. אינספייר מחזיקה גם בחברת תדירגן המייצרת מכלולים מיכניים מאלומיניום עבור ענף הרכב, כאשר תדירגן רכשה בסוף 2006 גם את השליטה ביצרנית יציקות הלחץ אורטל.



הבוקר הודיעה אינספייר על רכישה נוספת: חברת מטי מחשבים שבשליטת צבי, עמליה, אלכסנדר ומשה בורוביץ', תמורת 16.3 מיליון דולר המשקפים לחברה שווי של 41.5 מיליון דולר שהם כ-172 מיליון שקל. מטי - המוכרת אנטנות שטוחות בתדרים שונים - נסחרת כיום לפי שווי של כ-115 מיליון שקל, כך שהרכישה נעשית בפרמיה של כמעט 50% מעל מחיר השוק. ההשתלטות על החברה תיעשה באמצעות רכישת חברת "מוקירי איה" דרכה מחזיקה משפחת בורוביץ' בכ-39% ממטי.



סיימה את המחצית הראשונה של 2007 עם רווח נקי של 1.2 מיליון דולר. מדובר בירידה לעומת המחצית המקבילה שבה נרשם רווח של 3.3 מיליון דולר, למרות גידול של 35% בהכנסות. אחת הסיבות לירידה היא עלייה משמעותית בהוצאות מחקר ופיתוח בתחום האבטחה. סיבה נוספת היא רווח ההון שנוצר במחצית השנה המקבילה בעקבות הנפקת מ.ט.י ווירלס בלונדון.



מ.ט.י מחשבים, המעסיקה 132 עובדים, עוסקת בעצמה ובאמצעות חברות בנות בתחומי פיתוח וייצור אנטנות, הנדסת מערכות ופרויקטי פיתוח של מערכות אלחוטיות לצרכים צבאיים ואזרחיים, ייצוג של חברות בינלאומיות בתחום האלקטרוניקה ופיתוח גלאי אזעקות מתוחכמים. עיקר פעילותה של החברה מרוכז באמצעות חברה בת הנסחרת בבורסה בלונדון, בה מחזיקה מ.ט.י כ-47% ממניותיה.



אבי ורטהים, מנכ"ל אינספייר ובעל השליטה בה, התייחס לרכישה האחרונה: "אנחנו מאמינים כי החברה טרם הראתה את מלוא הפוטנציאל הטמון בה ויש לה את היכולת להמשיך ולהתפתח עוד מעבר להתפתחותה העקבית בתקופות האחרונות הן בקו המוצרים הקיים והן בהרחבתו ובכניסה לשווקים חדשים".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully