וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע משקיעה מיליון דולר בחברת סלקיור

שרית מנחם

2.9.2007 / 13:41

חברת הבת של הדסית ביו מפתחת טיפול בתאי גזע למחלת הפרקינסון. ההשקעה לפי שווי חברה של 13 מיליון ד' לפני הכסף

הדסית ביו מודיעה על שיתוף פעולה נוסף: ענקית הגנריקה, טבע, תשקיע מיליון דולר בחברה הבת של הדסית ביו, סלקיור. ההשקעה מתבצעת לפי שווי חברה של 13 מיליון דולר לפני הכסף.

"השקעה של חברה מובילה כמו טבע בסלקיור הינה צעד משמעותי", אמר ד"ר רפי הופשטיין, יו"ר הדסית ביו. "כניסת טבע כשחקן אסטרטגי מקדמת אותנו צעד נוסף לקראת מציאת הפתרונות למחלת הפרקינסון באמצעות תאי הגזע העובריים".

סלקיור עוסקת במחקר ובפיתוח בתחום הרקמות, בניסיון לאפשר טיפול במחלות שונות באמצעות השתלת תאי גזע. החברה מתמקדת במוצרים לטיפול בתאי מחלת הפרקינסון ובמחלות נוספות שמקורן בהרס התאים במערכת העצבים המרכזית.

במרץ 2006 קיבלה סלקיור אישור לפטנט בארה"ב, המכסה את היכולת החדשנית להשתיל ישירות לתוך המוח תאי עצב אשר הופקו מתאי גזע עובריים ממקור אנושי. הפטנט משמעותי ויכול להיות לבדו מקור הכנסה, בעקבות רישוי לחברות המפתחות תרופות מתאי גזע המבקשות להשתמש בטכנולוגיה זו.

סלקיור הוקמה ב-2005 כחברה בת של החברה הסינגפורית ESI, במטרה לפתח מוצרי טיפול תאי לריפוי של מחלות מערכת העצבים. ההשקעה של טבע בסלקיור מביאה עבור הדסית אבן דרך מימונית.

בהתאם לחוזה המייסדים מול ESI, מימון זה יביא להדסית גידול באחזקות בסלקיור מ-22% ל-34%, לאחר הדילול עם טבע - שתחזיק ב-11%. ההשקעה של טבע תבוא לידי ביטוי גם במאמצי המחקר והפיתוח של התאים.

הדסית ביו הוקמה על ידי הדסית, חברת היישום של בית החולים הדסה, מתוך מטרה למסחר את הידע שנצבר במעבדות המחקר של בית חולים הדסה. הדסית ביו מחזיקה ב-9 חברות ביוטכנולוגיה. החברות נמצאות אחרי הוכחת היתכנות התרופות במודל בעלי חיים ולפני במהלך ניסויים קליניים בבני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully