וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזה להמשך הזיכיון עם סוני והפצת סרטים הכפילו את ההכנסות של חברת המוסיקה NMC: הרווח זינק ל-1.6 מיליון שקל

טל לוי

2.9.2007 / 14:28

חשוב מהרווח, NMC מצליחה לייצר גם מזומנים: התזרים במחצית הראשונה של 2007 הסתכם ב-3.5 מיליון שקל



הדו"חות הכספיים של חברת המוסיקה משקפים היטב את מאמציה של החברה לשרוד ולהרוויח בעידן בו מוסיקה הוא מוצר נגיש להורדה בחינם, גם אם באופן בלתי חוקי. זו הסיבה שהביאורים שמספקת NMC מעניינים לעיתים יותר מן המספרים היבשים. שוק המוסיקה בישראל נשלט בידי 3 חברות: NMC, הד ארצי והליקון כאשר NMC היא החברה הציבורית היחידה מבין ה-3 ולכן החשופה מכולן.



הדו"חות הנוכחיים של NMC מעידים על התאוששות מסויימת בצד ההכנסות ומעבר לרווח מעט משמעותי יותר. הכנסותיה של NMC ממכירת מוצרים ומתמלוגים הוכפלו ברבעון השני של 2007 (לעומת הרבעון המקביל) והסתכמו ב-14.75 מיליון שקל. הכפלת ההכנסות מתבטאת היטב בדו"ח, שכן הרווח הגולמי יותר מהוכפל ל-5 מיליון שקל ואילו הרווח מפעולות רגילות זינק ביותר מפי 3 ל-882 אלף שקל. בשורה התחתונה, מציגה NMC רווח של 976 אלף שקל (הודות להחזר מס של 383 אלף שקל) לעומת 242 אלף שקל ברבעון המקביל.



בסיכום המחצית הראשונה המצב אף טוב יותר, שכן ההכנסות יותר מהוכפלו - ל-30.9 מיליון שקל. הרווח התפעולי קפץ ביותר מפי 3 ל-1.6 מיליון שקל, והרווח הנקי הסתכם ב-1.6 מיליון שקל (גם כאם הודות להחזר מס של 452 אלף שקל) לעומת 370 אלף שקל במחצית המקבילה.



אולי חשוב מהרווח הנקי החשבונאי, NMC מצליחה להפיק גם כסף מזומן: התזרים של החברה הוכפל ברבעון השני של 2007 ל-1.6 מיליון שקל, כאשר במחצית הראשונה של 2007 מציגה NMC תזרים של 3.5 מיליון שקל לעומת תזרים שלילי של 5.3 מיליון שקל במחצית המקבילה. קופתה של החברה דלה יחסית ומכילה בקושי מיליון שקל.







כיצד מתרחש השיפור? בעיקר הודות לחוזה מול חברת סוני ורכישת חברת גלובוס יונייטד - הנציגה בישראל של אולפני קולנוע גדולים, כמו יוניברסל ופאראמונט. בנוסף, נשמעת NMC על הקטלוג של חברת יונייטד קינג וידיאו, שמכיל "מאות סרטים בינלאומיים וישראליים ואשר תוקפו עד שנת 2013".



עיקר פעילותה של NMC הוא במכירת דיסקים והופעות המוקלטות ב-DVD של אומנים שהיא מייצגת. הכנסה נוספת היא מהפעלת אתר למכירת שירים וכמובן שיתופי פעולה עם חברות סלולר (כמו מכירת רינגטונים). בפברואר 2007 הגישה NMC הצעה להמשך זיכיון להפצת מוצרי סוני מיוזיק בישראל למשך 3 שנים. סוני היא ספק מהותי וההכנסות ממוצרים אילו מהווים כ-9% מהכנסות NMC. בתחילת מאי התקבלה הודעה כי סוני מאשרת את המשך ההתקשרות.



האיום העיקרי על NMC הוא הורדות המוסיקה באמצעות האינטרנט, אשר כמובן אינן מכניסות כסף לחברה. אפיק פיראטי נוסף הוא שכפול מוצרים (מוסיקה וסרטים) ומכירתם לציבור באופן לא חוקי, ללא תשלום תמלוגים ובמחירים נמוכים במיוחד. ב-NMC מציינים כי "לאור היעדר פעולה ראויה מטעם רשויות המדינה נגד הפיראטיות בענף", מנוהלת המלחמה על ידי הפדרציה הישראלית לתקליטים ועל ידי א.ל.י.ס (אגודה להגנה על יצירות סינמטוגרפיות) בהן חברה NMC. התשלום לארגונים אלה מגיע מהכנסות החברות בארגון. בינתיים, מנסים ב-NMC להילחם בתופעה גם באמצעות מבצעי הנחות משמעותיים או הורדה קבועה של המחירים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully