וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינדקס מנפיקה תעודות סל מורכבות שיתאימו לאינפלציה וריבית עולה

רם דגן

2.9.2007 / 14:43

בנוסף, מתכננת אינדקס להנפיק עוד 4 תעודות מניתיות נוספות



הקרנות המעורבות מסוג 20/80 ו-10/90 שמשלבות השקעה במניות (10%-20%) ובאג"ח (80%-90%) היו הלהיט של השוק השנה. הקרנות שמאפשרות שילוב של השקעה באג"ח סולידיות ומניות איפשרו למנהלי ההשקעות לגייס מיליארדי שקלים מהציבור. אולם בחודשים האחרונים הופתעו המשקיעים לגלות שדווקא הרכיב האג"חי שהיה אמור להיות השקעה סולידית, היסב להם הפסדים גבוהים. זאת בעיקר בגלל ירידת הריבית והתגברות קצב האינפלציה שהביאו לירידת שערי האג"ח הממשלתי הלא צמוד, שבאה לידי ביטוי בעיקר באיגרות החוב מסוג שחר.



על רקע מגמת עליית האינפלציה והריבית הודיע חברת תעודות הסל, אינדקס, על הנפקה של שתי תעודות סל מעורבות, שאמורות להוות תחליף השקעה לקרנות המעורבות. החברה תנפיק תעודה אחת מסוג 20/80 ואחת מסוג 10/90 בעלות רכיב אג"חי צמוד שיאפשר למשקיעים לרשום תשואות חיוביות גם אם האינפלציה והריבית ימשיכו לעלות.



תעודת ה-10/90 תהיה צמודה ב-60% למדד הגילונים וב-30% למדד הגלילים שהן אג"ח ממשלתיות צמודות לשינויים במדד, המבטאים עלייה באינפלציה. 10% מהתעודה יהיו צמודים למדד תל-דיב 20. תעודת ה-20/80 שתהיה צמודה ב-20% לאינדקסים של מדדי מניות באירופה תהיה צמודה גם ב-40% לאיגרות חוב צמודות.



תעודות הסל המעורבות שמתחרות בקרנות המעורבות הפופולאריות הונפקו לראשונה בתחילת השנה על ידי אינדקס. כיום, נסחרות תעודות מעורבות של חברות נוספות, אולם החידוש של התעודה החדשה של אינדקס הוא בכך שהיא מאפשר ההשקעה מעורבת הצמודה לאפיק הסולידי הצמוד. בנוסף לשתי התעודות האלה מתכננת אינדקס, שהחלה לפעול השנה, להנפיק עוד 4 תעודות מניתיות נוספות. בכך יגיע מספר התעודות של החברה ל-22. כיום נסחרות בשוק למעלה מ-150 תעודות סל כאשר כ-80 מהן הונפקו על ידי קסם של אקסלנס שנחשבת לשחקנית הגדולה בתחום.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully