וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטב: אוגוסט 2007 - החודש הגרוע בתעשיית הגמל בשש השנים האחרונות

חגי עמית

2.9.2007 / 15:35

קופות הגמל השיגו החודש תשואה שלילית ממוצעת של 2.8% - הגרועה ביותר שהציג הענף מאז אוקטובר 2000



שום אינתיפאדה לא פרצה בחודשי הקיץ הנוכחיים, וגם הקצין הישראלי שהגיע בטעות לג'נין שוחרר בשלום מבלי שייעשה בו לינץ'. אבל בתחום אחד הזכיר החודש הנוכחי את האירועים העקובים מדם של חודש אוקטובר 2000.



בית ההשקעות מיטב פירסם אתמול את תחזית ביצועי ענף הגמל לחודש אוגוסט, ולפיה הציגו קופות הגמל החודש תשואה שלילית ממוצעת של 2.8%-. תשואה זו הינה התשואה הגרועה ביותר שהציג הענף מאז אוקטובר 2000 - בו השיגו קופות הגמל תשואה שלילית של 3.1%-.



קופות הגמל ספגו זעזועים משווקי העולם יחד עם כל שוק ההון. לטענת מיטב, המגמה השלילית בשוק המניות בישראל, תיסוף השקל - שפגע גם בתשואה של שוקי המניות בחו"ל לקופות הגמל, והירידות שנרשמו באיגרות החוב הקונצרניות - כולם גרמו לנפילה בענף הגמל.



במיטב העריכו כי התשואה הריאלית השלילית נטו של קופות הגמל תנוע בין 4.2%- עד 3.8%-, כאשר השונות בין המנהלים השונים צפויה להיות גבוהה ולנוע בין 3.5%- ל-2.3%-.



חודש אוגוסט הצליח לגרוע שליש מהתשואה השנתית שרשמו קופות הגמל. לפי מיטב, התשואה הנומינלית ברוטו המצטברת של שלוש קופות הגמל הגדולות בענף בחודשים בינואר-אוגוסט היא חיובית בשיעור של כ-5.8%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully