וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטאר מתרחבת: הציעה לרכוש את הנתח של נאסד"ק בבורסה של לונדון תמורת 2 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

2.9.2007 / 15:55

"סאנדיי טיימס": קטאר אינה שוללת אפשרות להגיש בהמשך הצעת רכש עבור ה-LSE כולה



זרוע ההשקעות של ממשלת קטאר הצטרפה למאבקי השליטה בבורסות אירופה כשהגישה בשבוע שעבר הצעה לרכוש את הנתח של נאסד"ק האמריקאית בבורסה של לונדון (LSE) תמורת מיליארד ליש"ט (כ-2 מיליארד דולר). כך דיווח העיתון הבריטי "סאנדיי טיימס".



לפי הדיווח, הציעה זרוע ההשקעות הקטארית מחיר של 15 ליש"ט למניה עבור הנתח של נאסד"ק בבורסת לונדון, העומד על 31%, לבנק ההשקעות UBS. בנק ההשקעות הופקד בשיתוף עם ג'יי.פי מורגן על ניהול מכירת הנתח האמריקאי. הנציגים הקטארים ציינו כי הם אינם שוללים אפשרות להגיש הצעת רכש עבור ה-LSE כולה.



נאסד"ק הודיעה לפני כשבועיים על כוונתה למכור את החזקותיה ב-LSE, אשר אותן צברה במהלך ניסיון ההשתלטות על הבורסה הלונדונית בשנה שעברה. זאת במטרה לסייע לה לממן את המאבק שהיא מנהלת כעת מול בורסת דובאי על רכישת OMX (סימול OMX.ST), המפעילה את בורסות שטוקהולם והלסינקי וחמש בורסות במדינות הבלטיות, דוגמת ליטא ולטוויה.



מאז שהודיעה נאסד"ק על כוונתה למכור את הנתח שלה בבורסת לונדון, הביעו בורסת דובאי, הבורסה לניירות ערך בניו יורק (NYSE), בורסת הסחורות של שיקגו (CME), זרוע ההשקעות של ממשלת סינגפור ודויטשה בורסה, עניין ברכישת הנתח האמריקאי בבורסה הלונדונית. מאז נסוגו חלק מהמעוניינות מעניינן הראשוני ברכישת הנתח, לאחר שנאסד"ק הודיעה כי לא תמכור את כל הנתח לקונה אחת, אך תשקול למכור לגוף אחד את רובו.



בשבוע שעבר, דיווח "סאנדיי טיימס" כי טמאסק, זרוע ההשקעות של ממשלת סינגפור, הגישה לבורסת נאסד"ק הצעה לרכישת הנתח של נאסד"ק בבורסת לונדון תמורת סכום של עד 800 מיליון ליש"ט (1.6 מיליארד דולר) - מהלך שעשוי להוביל בהמשך לניסיון השתלטות של טמאסק על הבורסה הלונדונית.



ה"אוברזוור" דיווח כי נאסד"ק שוקלת למכור כמחצית מהחזקותיה ב-LSE לדויטשה בורסה, המפעילה את בורסת פרנקפורט, תמורת יותר מ-400 מיליון ליש"ט (800 מיליון דולר). דויטשה בורסה הגישה ב-2004 הצעת רכש בסך 1.3 מיליארד ליש"ט לבורסת לונדון, אך לא הצליחה להעפיל על נאסד"ק, שהציעה 2.4 מיליארד ליש"ט לבורסה כולה ונדחתה על ידי מנכ"לית הבורסה הלונדונית, קלרה פורס.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully