וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענתבי צפוי לדחות ההצעה להחליף את זליכה

טל לוי

2.9.2007 / 16:30

מועמדים נוספים לתפקיד החשב הכללי: איציק קליין - מנכ"ל מ.י. נכסים ורונן וולפמן - מנכ"ל חברת מקורות

הממונה על שוק ההון והביטוח, ידין ענתבי, צפוי לוותר על הצעה להחליף את ירון זליכה בתפקיד החשב הכללי. כך נודע ל-TheMarker. חוזה ההעסקה של החשב הכללי צפוי להסתיים בסוף אוקטובר כאשר שר האוצר, רוני בר-און, אינו מעוניין להאריך את החוזה לשנה נוספת, כמקובל. בינתיים, פועל זליכה בשיתוף עם גורמים משפטיים והוא נהנה מתמיכת מבקר המדינה ומפסק דין של בג"ץ התומך בו.

למרות שכלל לא בטוח כי זליכה אכן יסיים את תפקידו כחשב הכללי, בורסת השמות לתפקיד כבר בעיצומה, והיא כוללת בעיקר אנשים שפרשו ממשרד האוצר לטובת המגזר הפרטי וכעת עשויים לשוב לשירות הממשלתי. המועמד המוביל, ידין ענתבי, ככל הנראה אינו מעוניין וכך גם דוד ברוך שהודיע לאחרונה על פרישתו מתפקיד מנכ"ל בנק ירושלים. ברוך, שכיהן בתפקיד זה מאז 1999, היה בין השנים 1999-1996 כמנהל מרכז ההשקעות במשרד התמ"ת ולפני כן כיהן כסגן הממונה על אגף התקציבים במשרד האוצר.

אלדד פרשר, מי שהיה המשנה לחשב הכללי וכיום סמנכ"ל הכספים בבנק המזרחי טפחות, ככל הנראה אינו מעוניין בתפקיד. שם נוסף שככל הנראה אינו עומד על הפרק הוא אבי גבאי (אין קשר לממלא מקום מנכ"ל בזק) שמכהן זה שנים רבות כסגן בכיר לחשב הכללי.

מועמדים אחרים שעלו ועשויים לענות בחיוב הם רונן וולפמן, איציק קליין ויואל נווה. רונן וולפמן פרש בשנת 2002 מתפקידו כסגן הממונה על התקציבים באוצר, תפקיד בו כיהן במשך שש שנים, ועבר לתפקיד סמנכ"ל כספים ובקרה בתע"ש. ב-2004 התמנה למנכ"ל מקורות. מועמד בכיר אחר הוא איציק קליין, המכהן היום בתפקיד מנכ"ל מ.י. (מדינת ישראל) נכסים.

שם נוסף שעלה הוא יואל נווה. נווה כיהן כמנכ"ל הראל פנסיה וגמל, כמנכ"ל קרן הפנסיה מקפת החדשה וכסגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, וחבר מועצת המנהלים בחברת בזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully