וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לארקדי גאידמק עדיין מצפה עבודה רבה באוסיף: החברה סיימה את הרבעון השני של השנה בהפסד של 17.6 מיליון שקל

מיכאל רוכוורגר

2.9.2007 / 16:40

הכנסות החברה קטנו ברבעון השני של השנה ב- 63% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה ל- 67 מיליון שקל



בתחילת אפריל חתמו דורון אביב ואחותו דפנה הרלב על הסכם למכירת השליטה בחברת ופיתוח שיסד אביהם, לידי איש העסקים הבינלאומי, ארקדי גאידמק, תמורת כ-580 מיליון שקל לפי שווי חברה של כמיליארד שקל, כלומר במחיר שהיה גבוה ב-85% משווי השוק של החברה אז.



לאחר הרכישה, התבטא גאידמק רבות בכלי התקשורת השונים כי בכוונתו להפוך את אוסיף לזרוע הנדל"ן הבינלאומית של עסקיו חובקי העולם. בינתיים שינה גאידמק את כל הכוורת הניהולית של החברה, ומינה את שלמה רוטמן לתפקיד יו"ר הדירקטוריון, את נחמן צבר לתפקיד המנכ"ל ואת אלכס קצף למשנה המנכ"ל. אמנם אוסיף דיווחה כי בודקת ביצוע רכישות של מספר פרויקטים, אשר על פי העיתונות הרוסית הוערכו במיליארדי דולרים, נראה כי לגאידמק עדיין מצפה עבודה לא מועטה בכדי להוביל את החברה לפסי הריווחיות.



אוסיף סיימה את הרבעון השני של השנה עם הפסד נקי של 17.7 מיליון שקל, לעומת ההפסד של 29.3 מיליון שקל. הכנסות החברה, הכוללות הכנסות מהקמת בניינים למכירה, מכירת קרקעות, שכר דירה מנכסים, הפעלת חניון, ניהול ואחזקת בניינים, ירדו ברבעון השני של השנה ב-63.4%, לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, והסתכמו בכ-67 מיליון שקל.



את המחצית הראשונה של השנה סיימה אוסיף ברווח של כ-17 מיליון שקל, לעומת הפסד של 27 מיליון שקל בתקופה המקבילה. לדברי החברה, עיקר הרווח של אוסיף במחצית הראשונה של השנה נובע ממכירת המניות של חברת מ.ו סופיה, אשר הקימה את פרויקט המול של סופיה, בולגריה, שהוחזקו בידי אוסיף.







הכנסות החברה במחצית הראשונה של השנה ירדו בכ-34%, לעומת התקופה המקבילה, והסתכמו ב-186.7 מיליון שקל. עיקר הירידה בהכנסות החברה בתקופת הדו"ח נבעה כתוצאה מן הירידה בהיקף ההכנסות מהקמת הבניינים למכירה, המהווים כ-80% מהכנסות הכוללות של אוסיף השקעות. הכנסות החברה מהקמת בניינים למכירה קטנו במחצית הראשונה של השנה ב-44%, לעומת התקופה המקבילה. לדברי החברה, הכנסותיה קטנו בשל מכירת מחצית המרכז המסחרי והחניון במרכז ויצמן לחברת הביטוח מגדל באפריל בשנה שעברה, וכן כתוצאה מהכרה לראשונה בהכנסות משלב ב' בפרויקט אביב בגימל בתחילת שנת 2006.



בעקבות הגידול ברווח הגולמי הנובע מן הפעילות של חברת עוגן, אשר נרכשה בידי אוסיף ותוצאותיה אוחדה לראשונה ברבעון השני של השנה, גדל הרווח הגולמי של אוסיף במחצית הראשונה של השנה בכ-350%, ל-34.5 מיליון שקל.



ההון עצמי של החברה הסתכם במחצית הראשונה של השנה ב-564 מיליון שקל, והיווה 18.7% מסך המאזן של החברה, לעומת הון עצמי של 199 מיליון שקל נכון לסוף השנה שעברה, מה שהיווה אז כ-16.5% מסך המאזן של החברה.



הפרויקטים העקריים בהם מעורבת החברה כוללים את פרויקט המגורים היוקרתי ברמת אביב ג', פרויקט אביב בצמרת במתחם פארק צמרת בצפון תל אביב, פרויקט אביב באלתרמן, הכולל מגרש במתחם הרחובות אלתרמן וז'בוטינסקי בהרצליה, אביב בכרמל בחיפה ועוד.



מאז תחילת אפריל, בעת שהחברה הודיעה על ההסכם עם גאידמק, מניית החברה עלתה בכ-10%, ונכון לפתיחת המסחר השבוע, היא נסחרת לפי שווי שוק של 847.3 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully