וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבע שנים אחרי מיזוג גלקסו-סמיתקליין: בעלי מניות דורשים לפצל את ענקית התרופות הבריטית

סוכנויות הידיעות

2.9.2007 / 16:57

משקיעים מוסדיים דורשים כי המנכ"ל החדש של החברה ינקוט בצעדי ייעול מרחיקי לכת



גלקסו סמיתקליין (סימול GSK.L), יצרנית התרופות הגדולה באירופה, עומדת בפני מרד של בעלי מניות על רקע הביצועים הדלים של מניית ענקית התרופות הבריטית. בעלי המניות המוסדיים הגדולים של החברה קיימו באחרונה סדרה של פגישות עם היו"ר כריסטופר גנט, במהלכן דנו בזהות מחליפו של המנכ"ל הפורש, ז'אן-פייר גארנייה, אשר יעזוב את תפקידו במאי 2008. כך דיווח היום העיתון הבריטי "אובזרוור".



בעלי המניות מבקשים להבטיח כי מחליפו של גארנייה יהיה אדם שמוכן להוביל ארגון מחדש מרחיק לכת בפעילות גלקסו ובכלל זה לשקול אפשרות של צעדי ייעול מרחיקי לכת, כולל פיצול החברה.



החברה, אשר נוצרה בעקבות מיזוג גלקסו וסמיתקליין בשנת 2000, נתונה לביקורת הולכת וגוברת מצד בעלי מניות הטוענים כי יש לבחון מחדש את ההנחה לפיה גודלה של חברה במגזר התרופות אמנם תורמת ליעילותה ומעניקה יתרון בפיתוח תרופות חדשות.



בעלי מניות של גלקסו דורשים כי מחליפו של גארנייה יהיה מוכן לבחון מגוון אפשרויות, בהן: פיצול בין חטיבת הייצור לחטיבת המחקר והפיתוח, צמצום מערך המכירות של החברה ומכירת עסקים שאינם בתחום הליבה של החברה.



בתחילת שנת 2000 נסחרה מניית גלקסו במחיר של כ-15 ליש"ט, ואילו עם סגירת המסחר שלשום בלונדון היה מחיר המניה 12.79 ליש"ט. מחיר המניה נפגע עקב מחקרים שהצביעו על כך כי התרופה אוונדיה (Avandia) של גלקסו - התרופה הנמכרת ביותר בעולם למחלת הסוכרת בנטילה דרך הפה - מגבירה את סיכוי המטופלים ללקות בהתקפי לב, כמו גם חששות מפני התגברות התחרות מצד יצרניות תרופות גנריות, וכי גלקסו לא תצליח לפתח תרופות פופולריות חדשות אשר יפצו על הירידה במכירות של תרופותיה המצליחות הנוכחיות.



"הראיות מצביעות על כך שמיזוגי ענק במגזר התרופות לא ממש תורמות לקצב הפיתוח של תרופות חדשות", אמר באחרונה ראש מחלקת תרופות של זרוע הפיננסים של פרייס-ווטרהאוס-קופרס (PwC), ניל רנסום. מומחים אחרים במגזר התרופות מעריכים כי מתבקש מעבר למודל שבו חברות תרופות מעבירות את פעילות המחקר והפיתוח שלהן לידי חברות ביוטכנולוגיה קטנות.



מוקדם יותר השנה העריכו אנליסטים של ענקית הפיננסים סיטיגרופ כי פיצול של גלקסו עשוי להגדיל ב-50% את השווי שוק של החברה ולאפשר לה להשיב למשקיעים 20 מיליארד ליש"ט (40 מיליארד דולר).


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully