וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה טרי תוקף: אם הבנקים יגבירו הפצת המוצרים המובנים - נאסור עליהם לעשות זאת שכן הדבר נוגד את רפורמת בכר

טל לוי

2.9.2007 / 17:09

ברשות ניירות ערך חוששים כי כפי שבעבר עסקו היועצים בשיווק קרנות נאמנות, הם יעברו לשווק סטרקצ'רים



אם הלכתם בזמן האחרון לבנק וקיבלתם הצעה להשקיע את כספכם ב"מוצר מובנה" (סטרקצ'ר) אולי זה בגלל שמוצר מובנה הוא מוצר שבונה הבנק והוא שמרוויח ממנו. "החשש שלנו ברשות הוא כי הזיקה הקיימת בין היועץ בבנק לבין חלק מהנכסים הפיננסיים של הבנק, תגרום להטיית לקוחות לרכישת אותם מוצרים. ביצענו במהלך השנה ביקורות אצל היועצים ובכוונתנו להגביר אותן מאוד, ולבדוק בין יתר הנושאים גם את התאמת הסטרקצ'רים ללקוחות. העדפה ברורה של מוצרי הבית כפי שהיתה טרום בכר לא תהייה עוד", כך אומר יו"ר רשות ניירות ערך, משה טרי, היום בכנס בתל אביב.



טרי אף אמר כי מוצרים מובנים אותם בונה הבנק ואשר צמודים למדדים מסויימים, "הינם למעשה תחליפים קרובים לתעודות סל ואפילו לקרנות נאמנות, ועל כן מתחרים בהם, והמשך הפצתם על ידי הבנקים למעשה נוגד את רוח רפורמת בכר. אנו עוקבים אחר ההתפתחויות ובמידה שתופעה זו תתעצם נפעל לאסור הפצה שלהם על ידי הבנקים".



מטרת רפורמת בכר היתה ליצור ייעוץ השקעות אוביקטיווי. זו הסיבה שהבנקים נאלצו למכור את מוצרי הבית שלהם - קרנות הנאמנות - שכן שיווק הקרנות הללו היה מקור רווח עבורם. התחליף שנמצא הוא מוצר מובנה (סטרקצ'ר) שהוא מוצר שהתשואה ממנו נגזרת מתשואתן של מניות או מדדי מניות בארץ ובעולם. ברשות ניירות ערך חוששים כי כפי שבעבר עסק ה"ייעוץ" בשיווק המוצר הביתי (קרנות הנאמנות) ללקוח - כך יהפכו היועצים לצינור הפצה למוצרים מובנים שהבנק בונה ואשר מהם הוא מתפרנס.



"היועץ צריך לראות לפניו רק את טובת הלקוח" אמר טרי "אכן, הרפורמה השיגה הישג חשוב מאד - והוא להפריד בין קרנות הנאמנות לבין הבנקים. הפרדה זו היא צעד ראשון וחשוב בהבטחה כי היועץ יהיה בלתי תלוי, וכי הבנקים לא ישתמשו במערך הייעוץ כדי לקדם את האינטרסים שלהם". טרי אך מציין כי "גם בתקופה זו שולטים הבנקים על מגזר האשראי למשקי בית בישראל ולכן קהל הלקוחות שלהם שבוי עדיין גם בתחום ייעוץ ההשקעות".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully