וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה ממליצה: להעמיד לדין את שר האוצר לשעבר, אברהם הירשזון, בעבירות של הפרת אמונים ומרמה

יהונתן ליס

2.9.2007 / 17:28

החשדות נוגעים בעיקרם למעילות שבוצעו על פי החשד בכספי הסתדרות העובדים הלאומית ובעמותת ניל"י



צוות החקירה בפרשת השר לשעבר אברהם הירשזון ממליץ להעמידו לדין על שורת עבירות חמורות שביצע בעת שכיהן כיו"ר הסתדרות העובדים הלאומית ובתקופה שלאחר סיום כהונתו. בתום חקירה משותפת של המשטרה ושל רשות המיסים התגבשה תשתית ראייתית, לכאורה, נגד הירשזון בעבירות של הפרת אמונים, מרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי מנהל והלבנת הון.



ממצאי החקירה המשותפת נגד ח"כ הירשזון הועברו היום (ראשון) לעיונו של פרקליט המדינה, ערן שנדר. החשדות נוגעים בעיקרם למעילות שבוצעו על פי החשד בכספי הסתדרות העובדים הלאומית ובעמותת ניל"י. ממצאי החקירה הועברו היום (ראשון) לעיונו של פרקליט המדינה, ערן שנדר ולפרקליטות מחוז תל אביב שצפויה לגבש מן החומר שנאסף כתב אישום נגד הירשזון.



שר האוצר לשעבר נחקר חמש פעמים בחודשים האחרונים במשטרה בחשד לביצוע עבירות גניבה, קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים ורישום כוזב במסמכי תאגיד, בתקופה שבה כיהן כיו"ר הסתדרות העובדים הלאומית, בין השנים 2000-2003.



במהלך החקירות עומת הירשזון עם עדויות שנגבו מגורמים שעבדו במחיצתו באותה התקופה ובמקביל הוצגו לו עדויותיהם המפלילות של שני החשודים המרכזיים האחרים בפרשה, מנכ"ל הסתדרות העובדים לשעבר, יצחק רוסו ומ"מ ראש העיר רמת גן ומי שהיה יו"ר עמותת ניל"י וגזבר ההסתדרות, עובדיה כהן.



במהלך החקירה התברר עוד כי בתחילת העשור הופקדו בחשבונו של הירשזון כמה עשרות פעמים סכומי כסף בסך כולל של כמיליון שקל. נוסף על תדפיסים מחשבון הבנק של שר האוצר לשעבר, מחזיקה המשטרה גם ניירות מחשבונותיו של בנו, עופר הירשזון.



לפני כארבעה חודשים הודיע השר לראש הממשלה, אהוד אולמרט, כי הוא משעה את עצמו מתפקידו לתקופה של שלושה חודשים בסיומם התפטר הירשזון באופן רשמי מתפקידו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully