וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל על תתחיל לראשונה לטוס ליפאן; שר התחבורה מופז אישר לחברה לבצע טיסות סדירות ליפאן

Nfc

2.9.2007 / 18:48

סירוב השלטונות ביפאן לאפשר לחברה הישראלית לנחות בטוקיו מעמיד בספק את קיומן של טיסות נוסעים בעתיד הקרוב



מאת דרור מרום



חברת הוכרזה היום על ידי שר התחבורה, שאול מופז, כמוביל הנקוב בקו בין ישראל ליפאן. מופז אישר לה לבצע לראשונה טיסות נוסעים ומטען סדירות למדינה זו. משמעות הדבר: אל על מקבלת עדיפות על חברות התעופה הישראליות האחרות, ארקיע וישראייר, בהפעלת קו לטיסות סדירות בין המדינות.



בלשכת השר אומרים כי בשלב הראשון תבצע החברה טיסות מטען סדירות לעיר נאגויה שביפן. "עם קבלת אישור מהשלטונות היפאנים לנחות באחד משדות התעופה הקרובים לטוקיו - תחל אל על לבצע גם טיסות נוסעים". נאגויה היא העיר הרביעית בגודלה ביפאן, אך התיירות בה מצומצמת יחסית לערים הגדולות כגון טוקיו ואוסאקה.



סקירה של מצב העניינים בתחום התעופה בין ישראל ויפאן עלולה לצנן מעט את ההתלהבות במשרד התחבורה. הסיבה שבעטיה אל על אינה טסה ליפאן היא שרשויות התעופה היפניות מאפשרות כיום נחיתה של מטוסיה רק בשדה התעופה באוסאקה, המרוחקת מהעיר טוקיו. עקב כך קבעה הנהלת אל על כי אין כל כדאיות כלכלית בהפעלת קו טיסות למדינה הזאת.



ממשרד התחבורה מסרו כי ראשי מנהלי התעופה האזרחית של ישראל ויפאן צפויים להיפגש בקרוב ולהסדיר את תחילת טיסות המטען של אל על לנאגויה. מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, ציין כי בכוונת אל על להתחיל את טיסות המטען ליפאן מיד עם קבלת האישור מהשלטונות היפאנים.



היקף הסחר בין ישראל ויפאן הוא מהגבוהים ביותר שיש למשק הישראלי עם מדינה אחרת. עיקר הסחר הוא כמובן יבוא של מוצרים שונים, שבראשם כלי רכב ומוצרי אלקטרוניקה והיי-טק. אל על היא מחברות התעופה המרכזיות הבודדות שאינן טסות ליפאן. היא אינה פותחת קו של טיסות נוסעים למרות בקשות חוזרות ונשנות מצד אנשי עסקים, ומצד לשכת המסחר ישראל-יפאן. טיסותיה היחידות מיפאן היו להבאת קבוצות של בני כת המאקויה.



הידיעה המקורית פורסמה באתר NFC


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully