וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא לשעבר של הבנק המרכזי של רוסיה נגד פוטין: "בארה"ב יש שלוש רשויות ממשל - אצלנו רק אחת"

סוכנויות הידיעות

2.9.2007 / 19:19

כליאתו של חודורקובסקי על ידי פוטין היתה פוליטית, אמר ויקטור גרשצ'נקו בראיון לבלומברג



ויקטור גרשצ'נקו, לשעבר נשיא הבנק המרכזי של רוסיה וכיום יו"ר של ענקית הנפט פושטת הרגל יוקוס, תקף את מדיניותו הכלכלית של הנשיא ולדימיר פוטין - במה שעשוי להיות סימן נוסף להתלהטות מערכת הבחירות ברוסיה.



גרשצ’נקו, אשר הוזכר בחודשים האחרונים כמועמד אפשרי של האופוזיציה בבחירות הכלליות לנשיאות רוסיה - שייערכו בחודש מארס 2008, ביקר בחריפות את ריכוזיות שלטונו של הנשיא פוטין, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. "זה לא בריא", אמר גרשצ'נקו. "בארה"ב יש שלוש רשויות ממשל. אצלנו יש רק אחת", הוסיף.



דבריו של גרשצ'נקו בן ה-69 באים על רקע ביקורת על פוטין ועל מדיניותו הכלכלית. הנשיא, המכהן זו השנה השמינית, הוביל בשנת 2003 מהלך ראשון מסוגו של ממשלת רוסיה נגד חברה פרטית - ענקית הנפט יוקוס - מהלך שבסופו נגזר עונש מאסר על מייסד החברה, מיכאיל חודורקובסקי, ונכסיה של החברה נמכרו בחזרה לממשלת רוסיה.



מאז הידקה ממשלת רוסיה את אחיזתה במספר מגזרים בעלי חשיבות אסטרטגית, בהם תחומי האנרגיה, התעופה-חלל והספנות. בה בעת, גדל חלקן של חברות שנמצאות בבעלות ממשלתית חלקית מכלל שווי השוק של בורסת המניות של רוסיה ל-35%, לעומת 20% בשנת 2003, לפי נתוני אלפא בנק הרוסי.



לדברי גרשצ'נקו, המהלך של פוטין נגד יוקוס הצביע על ניצול לרעה סלקטיווי של סמכות, וכי הרשעתו של חודורקובסקי בהונאת מס וכליאתו בבית סוהר בסיביר, מונעת משיקולים פוליטים.



"אהיה מוכן להתמודד בבחירות כמועמד יחיד של מפלגות ותנועות האופוזיציה", אמר גרשצ'נקו בראיון לעיתון "פייננשל טיימס" בחודש מאי. לדבריו, רצונו להתמודד על הנשיאות נובע מדאגתו לנוכח אי-הסדר הכלכלי והחברתי ברוסיה.



אנליסטים העריכו כי סיכויו של גרשצ'נקו לנצח בבחירות נמוכים ביותר, בשל שליטתו של הקרמלין בתהליך הבחירה. עם זאת, גרשצ'נקו נחשב לדעת רבים כמועמד אשר יכול לאחד את מחנה השמאל ואת המחנה הליברלי של האופוזיציה לקראת הבחירות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully