וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצחק תשובה: "אני מודאג מאוד ממה שקורה כאן, מחוסר האונים של ההנהגה"

TheMarker

3.9.2007 / 7:38

תשובה, המשפיע מספר 1 ברשימת 100 המשפיעים על הכלכלה הישראלית של מגזין TheMarker: "צריך לדעת לבחור את השותפים הנכונים"



יצחק תשובה, המשפיע מספר 1 ברשימת 100 המשפיעים על הכלכלה הישראלית של מגזין TheMarker, העניק למגזין ראיון נדיר שבו חשף כמה מהעקרונות העסקיים שלו, ודיבר בגילוי לב גם על הדרך הארוכה שעשה - מהילדות חסרת הכל, עד לרכישת מלון הפלאזה בניו יורק.



תשובה עצמו מרבה לייחס את הצלחתו למזל או להשגחה העליונה. התשובה השכיחה ביותר שלו לשאלה כיצד הצליח, מדוע בחר ללכת לכיוון זה או אחר, היא "הכל מכוון כנראה מלמעלה". בפלאזה הוא הרי זכה כי מישהו גרם לו להפסיד בעסקת מייפלאואר, הגז בקידוח ים תטיס התגלה, בהפתעה גמורה, שנתיים אחרי שקנה את דלק, לאחר שבמשך עשרות שנים לא היתה שום תגלית נפט או גז אמיתית בישראל. הכל מכוון מלמעלה, תשובה רק נמצא שם במקרה כדי לקטוף את הפירות.



מהו סוד ההצלחה שלך? מה אתה רואה או עושה שאחרים לא יודעים איך לעשות?



"זה הכל פשוט, אנשים רק מסבכים דברים שלא לצורך. כל מה שאתה צריך לעשות זה לבחור לעצמך את השותפים הנכונים והעובדים הנכונים".



כשהוא נשאל על נתוני המכירה של פרויקט הפלאזה היוקרתי בניו יורק הוא ממלמל, "אלה נתונים טובים מדי. זה בסדר, נרוויח בסדר גמור". אבל חישוב מהיר מגלה שהרווח מהפרויקט כולו יהיה כחצי מיליארד דולר.



בתשובה לשאלה על הנעשה בישראל, אומר תשובה: "אני מודאג מאוד ממה שקורה כאן. אני מודאג מחוסר האונים של ההנהגה, מודאג מכך שהמדינה לא מממשת את הפוטנציאל שלה, מודאג מכל ההזדמנויות שאנחנו מפספסים. בקשר לפערים בחברה - גם אני התחלתי מכלום, מאפס, לא היה לי שום דבר. לא היתה לי ברירה אלא להצליח".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully