וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לבטל הטבות ליושבי ראש הכנסת לשעבר"

צבי זרחיה

3.9.2007 / 12:32

ועדת הכנסת תדון בביטול הרכב והלשכה ליו"רים לשעבר כעבור 5 שנים מפרישתם. " יש להשוות את תנאיהם לראשי הממשלה לשעבר

בכנסת הועלתה תביעה לבטל ליושבי ראש הכנסת לשעבר לא רק את הלשכה והחזר הוצאות המשרד הניתנים להם כיום לכל החיים, אלא את הרכב לכל החיים ולהעמידם על חמש שנים מפרישתם. בארבע וחצי השנים האחרונות הקצתה הכנסת כ-3.8 מיליון שקל בעבור לשכות, שירותי משרד וכלי רכב ליושבי ראש הכנסת לשעבר. עלות שנתית של רכב חכור ליו"ר היא 84 אלף שקל, והחזר הוצאות רכב הוא 66 אלף שקל בשנה.

מ"מ יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יעקב מרגי (ש"ס), זימן למחר דיון נוסף בנושא. הוא אמר כי ברצונו להמשיך את הדיון בוועדה שהחל לפני כמה חודשים. לדעתו, יש לשלול את ההטבה הזו מיושבי ראש הכנסת לשעבר מקץ חמש שנים לסיום כהונתם, כפי שהדבר הונהג לגבי ראשי הממשלות לשעבר. מרגי הביע תקוה שניתן יהיה להשלים את הדיון מחר ולהעלות את ההצעה להצבעה. לדיון לא הוזמנו יושבי ראש הכנסת לשעבר שהביעו את עמדתם בישיבה קודמת בעניין.

הביקורת הציבורית השפיעה

יו"ר ועדת האתיקה של הכנסת, ח"כ חיים אורון (מרצ), חזר וטען כי מן הראוי שהכנסת תקבל החלטה ברורה לפיה יושוו התנאים בין היו"רים לשעבר לראשי הממשלה לשעבר ולקצוב את משך ההטבה ליו"רים למשך חמש שנים כפי שהוחל על ראשי הממשלה.

גם הח"כים שלי יחימוביץ (עבודה) ויו"ר סיעת הליכוד גדעון סער תבעו באחרונה להגביל את תקופת ההטבה ליושבי ראש הכנסת לשעבר למשך חמש שנים מפרישתם. יצוין שלפני כמה חודשים החלה הוועדה לדון בהמלצת מנכ"ל הכנסת, אבי בלשניקוב, לשלול את הלשכה בלבד מיושבי ראש הכנסת לשעבר מקץ חמש שנים לפרישתם. בלשניקוב לא הציע לשלול מהיו"רים לשעבר גם את הרכב. הצעתו עוררה ביקורת בקרב ח"כים, שתבעו לבצע השוואה טוטאלית בין היו"רים לשעבר לבין ראשי הממשלה לשעבר.

בסיומו של אותו דיון הובהל יו"ר הכנסת לשעבר, דן תיכון, לבית החולים שם אושפז למשך כמה ימים. לאחר הדיון החזיר יו"ר הכנסת לשעבר, אברהם בורג את המיצובישי פאג'רו שאותו מימנו במשותף הוא עצמו, הכנסת והסוכנות היהודית שבראש עמד. גם יו"ר הכנסת לשעבר, שבח וייס, החזיר את הרכב החכור מהכנסת. עם זאת, כל אחד מהם זכאי להחזר חודשי מהכנסת בגין החזקת רכב בסך 5,500 שקל.

בחודשים האחרונים לא היה רוב בוועדה בעד ביטול הזכאות לרכב ליו"ר לכל החיים, ואולם בעקבות הביקורת הציבורית אמרו כמה מהח"כים שיש להגביל את מתן ההטבה ליו"רים לשעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully