וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטראוס בלמה את המתחרה לאקטימל

איילה צורף

3.9.2007 / 11:33

כדי לבלום את חדירתה של תנובה לשוק, השקיעה שטראוס בפרסום כ-1.5 מיליון דולר, מנגד השקיעה תנובה כ-2 מיליון דולר

חצי שנה חלפה מאז השקת יופלה 360, בקבוקון המשקה הפרוביוטי, וכעת כבר ניתן לקבוע: שטראוס הצליחה לבלום את המתחרה החדשה בשוק ולהישאר השחקנית הדומיננטית בתחום המשקאות הפרוביוטיים, בפער ניכר מתנובה, המתחרה החדשה בקטגוריה.

לפי נתוני סטור-נקסט, המודדת את הרכישות בחנויות רשתות השיווק ובחנויות פרטיות, עומד נתח השוק של תנובה על כ-16%, והיתר שייך לשטראוס. בשיא ההשקה, בחודשי ההתנסות, הצליחה תנובה לקחת מאקטימל כ-30% מנתח השוק, אך מאז חלקה יורד בהדרגה. גודל השוק הוא כ-100 מיליון שקל בשנה, ובחמש השנים האחרונות פעלה בו שטראוס לבדה.

בחודש האחרון חלה עלייה קלה בנתח השוק של תנובה עם יופלה 360, בעקבות ההחלטה לגייס את הפרסומאית ג. יפית למשימת הגדלת המכירות הנקודתית. הקמפיינים של ג. יפית לא נועדו לסייע בבניית המותג, אלא יש להם מטרה מרכזית אחת: מכירות.

לרוב פרסומים אלה משיגים את מטרתם, ובחודש שבו משדלת יפית את הצרכנים לרכוש את המוצר, מכירותיו אכן גדלות - ועם ירידתו מהאוויר, הן חוזרות לרמה הקבועה.

בתנובה דווקא מרוצים

בחצי השנה שחלפה מאז ההשקה של יופלה 360 השקיעה תנובה כ-2 מיליון דולר בפרסום - עם קמפיין בעריכת משרד הפרסום מקאן אריקסון - ועוד כמיליון דולר בקידום מכירות. במקביל, בבלימת חדירת המוצר השקיעה שטראוס כ-1.5 מיליון דולר, כשמרבית הסכום הושקע בחודשיים הראשונים להשקת המתחרה. את קמפיין אקטימל של שטראוס ערך משרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי.

בעת ההשקה הצהירה תנובה על יעדיה בתחום: להגיע ל-40% מהשוק תוך שלוש שנים. כעת נראה היעד הזה רחוק מאוד, שכן גם ברגעי השיא של ההשקה - עם קמפיין מסיבי והנחות מפליגות - לא הצליחה החברה לעבור את רף ה-32% מנתח השוק.

מתנובה נמסר בתגובה: "לאחר חצי שנה, יופלה 360 מחזיק נתח שוק ממוצע כספי 17.7% וכמותי 18.4%. נתח השוק שאליו הגענו תואם את הציפיות שלנו, שלקחו בחשבון את העובדה שאקטימל היה שחקן בלעדי בקטגוריה במשך שנים רבות, וכתוצאה מכך הנאמנות אליו גבוהה. עם השקת יופלה 360 הכרזנו על תהליך החדרה מורכב וארוך טווח, ובינתיים אנו מאוד מרוצים מהתוצאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully