וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: גיתם ואייפקס בדרך לפשרה מחוץ לבית המשפט; ימשכו התביעות ההדדיות

איילה צורף

3.9.2007 / 8:54

גיתם תמשוך את תביעתה לקבל מאייפקס 4 מיליון דולר, תקציב תנובה יישאר בידיה. העו"ד המגשר: "אני מאוד אופטימי"



אחת התביעות המסקרנות ביותר בתעשיית הפרסום בדרכה לפשרה. ל-TheMarker נודע כי משרד הפרסום גיתם וחברת אייפקס, בין היתר בעלי תנובה ובזק, בדרכם להגיע להסכמות ולמשוך את התביעות ההדדיות שהגישו האחת נגד השנייה. בימים אלה נמצאות החברות בתהליך גישור אצל עורך הדין יוסף בנקל, שאמר "אני מאוד אופטימי. כפי שהדברים נראים כעת, יש סיכוי יותר מסביר שזה ייגמר בפשרה מחוץ לכתלי בית המשפט".



הסיפור החל במאי 2006, אז הגישו ראשי משרד הפרסום גיתם - מושיק תאומים ומודי כידון - תביעה לבית המשפט, שבמסגרתה דרשו לקבל מאייפקס סכום של 4 מיליון דולר. לטענתם, במסגרת החוזה שעליו חתומה אייפקס, על תאומים לספק לה ייעוץ תקשורתי בתקופת ההתמודדות על המכרז לרכישת שליטה בבזק.



גיתם טענה כי החוזה קובע שתאומים וגיתם לא יקבלו תמורה כספית במשך חודשי הייעוץ במכרז, אלא אם תזכה אייפקס ותרכוש חלק מהבעלות על בזק. במידה שאייפקס תזכה (כפי שאכן קרה), היא התחייבה - לטענת גיתם - להפקיד בידי המשרד את תקציב הפרסום של קבוצת בזק כולה למשך תקופה של שלוש שנים, או לחילופין - לשלם לגיתם סכום של 4 מיליון דולר.



אייפקס טענה כי לא היו דברים מעולם וכי לא הובטחו לגיתם תקציבי פרסום של קבוצת בזק או אחרים. המהלך שהביא את הצדדים להתקרב ולבחון אפשרות לפשרה היתה רכישת תנובה על ידי אייפקס, שלושה חודשים לאחר שהתביעה הוגשה לבית המשפט.



תנובה הוא מתקציבי העוגן במשרד הפרסום גיתם - תקציב בעל היקפים משמעותיים שנחשב לאחד הוותיקים והיציבים במשרד, לאור קשרי החברות בין תאומים ומנכ"ל תנובה, אריק רייכמן. ב-2006 עמד היקף הפעילות של תנובה בגיתם על כ-4 מיליון דולר, ומתחילת 2007 ועד כה הסתכם תקציב מותגי תנובה בגיתם ב-3 מיליון דולר.



מאז רכישת תנובה על ידי אייפקס, התרבו ההערכות בתעשיית הפרסום שאייפקס תוציא מגיתם את תקציב הפרסום של תנובה, כמעין נקמה על התביעה בעניין בזק. כעת, ככל הנראה בעקבות רצון שני הצדדים להגיע לפשרה מחוץ לבית המשפט, יישאר תקציב הפרסום של תנובה בידי גיתם. זאת בנוסף לפיצוי הכספי, שסכומו ייקבע בין שני הצדדים. הפיצוי יינתן בגין הייעוץ שסיפק תאומים לאייפקס בימי מכרז בזק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully