וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיזוג ענק במגזר החשמל האירופי: סואץ וגז דה פראנס הצרפתיות ימזגו את חטיבות האנרגיה

סוכנויות הידיעות

3.9.2007 / 9:13

שווי החברה הממוזגת, שתהיה השנייה בגודלה באירופה, מוערך בכ-81 מיליארד דולר



חברות התשתיות הצרפתיות סואץ (סימול SZE.PA) וגז דה פראנס (GDF, סימול GAZ.PA) צפויות להודיע היום על מיזוג חטיבות האנרגיה שלהן ויצירת חברת החשמל השנייה בגודלה באירופה. לדברי מוריס מריון, דובר אחד מאיגודי העובדים המעורבים לסוכנות הידיעות בלומברג, דירקטוריון גז דה פראנס אישר את העסקה אמש. סוכנות הידיעות AFP דיווחה כי גם דירקטוריון סואץ, חברת המים השנייה בגודלה בעולם, אישר את העסקה.



העסקה אושרה לאחר יותר משנה וחצי חודשי משא ומתן, ועל מנת למנוע הצעת רכש אפשרית לסואץ מצד אנל האיטלקית. העסקה זכתה לתמיכתו ולעידודו של נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, שאמר בשבוע שעבר כי הוא מצפה למיזוג חטיבות האנרגיה של שתי החברות.



סואץ מפעילה תחנות חשמל, מספקת נפט וחשמל, שואבת ומזרימה מים ומנהלת פסולת. המיזוג יתבצע באמצעות החלפת מניות ומכירת מרבית פעילויות המים והפסולת של סואץ. פעילות האנרגיה של סועץ תמוזג עם גז דה פראנס הממשלתית, המפעילה את רשת הגז הטבעי הגדולה באירופה. שווי החברה הממוזגת מוערך בכ-59.5 מיליארד יורו (81 מיליארד דולר).



תכנית המיזוג המקורית הייתה מעורבת במחלוקות פוליטיות וכלכליות ? צרפת הואשמה בתגובה אנטי תחרותית על רקע התנגדותה להשתלטות של אנל על סואץ. מחלוקת נוספת הייתה כרוכה באופי המיזוג: מנכ"ל סואץ, ז'ראר מסטראלה היה מעוניין בהותרת פעילות הפסולת בידי החברה. אך סרקוזי הפעיל על החברה לחץ כבד ליצירת ענקית אנרגיה טהורה ? ויצא לבסוף כשידו על העליונה.



מכירת שני שלישים מפעילות המים והפסולת של סואץ תאפשר לממשלה לשמור על נתח שליטה בחברה הממוזגת ? כיום היא מחזיקה ב-80% מגז דה פראנס. איגודי העובדים בצרפת התנגדו למיזוג על רקע דילול השליטה הממשלתית בגז דה פראנס. הישות הממוזגת תהיה שנייה בגודלה רק לחברת החשמל אלקטריסיטה דה פראנס.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully