וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל פחות פגיעה להאטה בארה"ב"

נתן שבע

3.9.2007 / 10:35

כך טוענים במריל לינץ', שלא כפי שהיתה ישראל ב-2001-2000. בבנק ההשקעות צופים צמיחה שנתית של 5.1% בישראל

בעוד לא מעט מודאגים מההאטה של כלכלת ארה"ב, כאשר מרבית היצוא מישראל מיועד לארה"ב, משחררים במריל לינץ' צפירת הרגעה. "ישראל היא פחות פגיעה להאטה הכלכלית בארה"ב, שלא כמו ב-2000-2001", כותבים במריל לינץ' בסקירה על השווקים בעולם שפורסמה בסוף השבוע האחרון.

ההאטה הכלכלית בארה"ב מגיעה מכיוון הצריכה הפרטית בארה"ב ולא מסקטור ההיי-טק (שמגיע גם מישראל) - כותבים שם.

"ישראל היא כלכלה פתוחה וקטנה ומוטת יצוא לעבר ארה"ב. יחס היצוא-תוצר עומד על 45%. 35%-40% מסך היצוא מגיע לארה"ב. גם הביקושים המקומיים ימתנו מעט את ההאטה הכלכלית בארה"ב, כותבים במריל לינץ', וצופים כי כלכלת ישראל תצמח במהלך השנה ב-5%.

בסך הכל צמחה כלכלת ישראל בקצב שנתי של 6.6% במחצית השנה הראשונה של השנה. במריל לינץ' צופים צמיחה נמוכה יותר לעומת מחצית השנה הראשונה. יחד עם זאת, התחזית שלהם היא סביב תחזית בנק ישראל שצופה צמיחה שנתית של 5.1% השנה.

במריל לינץ' חוזרים על הערכתם מהסקירה שפורסמה בתחילת השבוע שעבר, שבה נאמר כי בנק ישראל לא צריך להעלות את הריבית כפי שהשוק מתמחר עליית ריבית של אחוז בחודשיים הקרובים. במריל בונים על כך כי הריבית בארה"ב תרד עד סוף השנה ב-0.75% ותצמצם את פער הריביות בין הריבית השקלית לדולרית שעומד היום על 1.25%. כמו כן, בשעת משבר בשווקים המתפתחים, כסף זר לא יצא מהארץ והתופעה שמרה על כך כי המטבע לא ייחלש וצמצמה לחצים אינפלציוניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully