וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוצאות מבטיחות בניסוי של תרופה חדשה לטיפול בסכיזופרניה, שאינה גורמת לתופעות לוואי חמורות

TheMarker

3.9.2007 / 11:18

חברת התרופות אלי לילי מגדירה את התרופה כפורצת דרך וצופה היקף מכירות גדול



תרופה חדשה שפיתחה חברת אלי לילי הפחיתה סימפטומים של סכיזופרניה מבלי לעורר את תופעות הלוואי החמורות של התרופות הקיימות, כך עולה ממחקר על 200 מטופלים שפורסם במגזין "נייצ'ר". חוקרים בתחום הסכיזופרניה אמרו כי תוצאות המחקר מפתיעות ומרשימות, בעיקר משום שהתרופה פועלת בצורה שונה מהתרופות האנטי-פסיכוטיות הקיימות, שלכולן תופעות לוואי חמורות, בהן עלייה במשקל ורעידות.



על התרופה להמשיך להיבדק על מטופלים נוספים כדי לוודא שתופעות הלוואי אכן לא קיימות, ויעברו עוד 4-3 שנים לפחות עד להשלמת הפיקוח הרגולטורי עליה.



אלי לילי תתחיל החודש בניסוי במספר גדול יותר של מטופלים. אם יזכה ניסוי זה להצלחה, תהפוך התרופה לפריצת דרך בטיפול בסכיזופרניה, מחלת נפש קשה הפוגעת ב-1% מהאוכלוסייה. המחלה פורצת בדרך כלל בשנות העשרה המאוחרות או בשנות העשרים והיא מאופיינת בהזיות, מחשבות שווא ופגיעה בקוגניציה.



לתרופה החדשה יש פוטנציאל להפוך לתרופה בעלת היקף מכירות ענק. התרופות לטיפול בסכיזופרניה ובהפרעה ביפולרית (מאניה-דפרסיה) מהוות את קטגוריית התרופות הרביעית בגודלה מבחינת מכירות בארה"ב. בשנה שעברה היה היקף המכירות שלהן 12 מיליארד דולר בארה"ב ו-18 מיליארד דולר בעולם.



בגלל ההיסטוריה של זיפרקסה, התרופה הקודמת של אלי לילי לטיפול בסכיזופרניה שתוארה כפורצת דרך, הרגולטורים צפויים לבחון היטב את התרופה החדשה. אלי לילי הציגה ב-1996 את זיפרקסה כתרופה עם מספר קטן יותר של תופעות לוואי ביחס לתרופות הישנות, אך הסתבר כי היא גורמת לעלייה ניכרת במשקל. מסמכים פנימיים מראים כי אלי לילי לא חשפה את תופעות הלוואי של הזיפרקסה במלואן, מחשש כי הדבר יפגע במכירות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully