וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגזר האשלג רותח: חברת האשלג הגדולה באירופה שוקלת הקמת מכרה חדש בהשקעה של 2 מיליארד דולר

נתן שבע

3.9.2007 / 13:17

פסגות אופק: העובדה שחברה גדולה שוקלת להשקיע במכרה חדש מצביעה על האופטימיות בענף; כי"ל עולה ב-0.6%



סימנים מעודדים נוספים לשוק האשלג מגיעים היום מגרמניה. נורברט סטיינר, מנכ"ל K+S, חברת ייצור האשלג לדשנים הגדולה באירופה, טען בפני סוכנות הידיעות "בלומברג" כי החברה בודקת את האפשרות להשקיע עם שותף נוסף כ-2 מיליארד דולר בהקמת מכרה לאשלג חדש בעל כושר ייצור של 2 מיליון טון.



המנכ"ל ציין כי כיום החברה פועלת במלוא כושר ייצור האשלג (8 מיליון טון בשנה) וכי הביקושים לאשלג יהיו גבוהים מההיצע לפחות עד 2012 וייתכן שאף עד 2015.



"העובדה שחברה מובילה נוספת בענף רואה לנכון להשקיע במכרה חדש בשלב זה, מצביעה על האופטימיות השוררת בסקטור לגבי אורכו ועוצמתו של המחזור החיובי בענף", מציינים בפסגות אופק, שם חזרו על המלצת "קנייה" ל במחיר יעד של 40 שקל - 21% מעל מחיר המניה בשוק.



ההודעה באה חודשיים אחרי שחברת הדשנים פוטאש הודיעה על כוונתה להשקיע במכרה חדש ב-New Brunswick‏, בכושר ייצור של 2 מיליון טון ובהשקעה של 1.6 מיליארד דולר.



האנליסטית לימור גרובר מפסגות אופק ציינה כי על מנת שלפרויקטים הללו תהיה הצדקה כלכלית, מחיר האשלג צריך לעמוד על 400-350 דולר לטון. זאת, לעומת מחיר ממוצע של 220 דולר כיום ומחיר צפוי של כ-265‏ דולר לטון ב-2008, על פי הערכת בית ההשקעות.



כי"ל מטפסת ב-0.6% במחזור השלישי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully