וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביה"ח יוספטל יועמד למכרז בין קופות החולים אם קופ"ח כללית לא תעמוד בסטנדרטים הנדרשים ממנה בניהולו

רויטל לוי-שטיין

3.9.2007 / 13:22

כך אמר מנכ"ל משרד ראש הממשלה בוועדה להסרת חסמים במשרדו; קופ"ח כללית דרשה סבסוד ליוספטל מן האוצר



מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רענן דינור, הודיע להנהלת משרד הבריאות כי במידה שהנהלת קופת חולים כללית לא תעמוד בדרישות ובסטנדרטים הנדרשים לתפעול, יש לבצע הליך מכרזי לשיווק בית החולים יוספטל לקופת חולים אחרת. זאת, במסגרת המאמצים לשדרג את איכות השירות הרפואי הניתן בבית החולים.



בעקבות דיונים בוועדה להסרת חסמים במשרד ראש הממשלה, זימן דינור לפני מספר ימים את הנהלות משרד הבריאות, משרד האוצר וקופת חולים כללית לדיון מסכם בעניין.



בדיון דרש דינור מקופ"ח כללית כי תפעיל את בית החולים יוספטל בסטנדרטים הגבוהים ביותר. אם לא תעמוד הכללית בדרישות ובסטנדרטים הנדרשים, תיבחן האפשרות לבצע הליך מכרזי לשיווק בית החולים יוספטל לקופת חולים אחרת.



במקביל הודיע ראש העיר אילת, מאיר יצחק-הלוי, המשתף פעולה עם הוועדה להסרת חסמים, כי נבחנת עם הנהלת משרד ראש הממשלה האפשרות לפיה כאמור, אם קופת החולים לא מעוניינת בהפעלת בית החולים יבוצע הליך מכרזי לשיווק יוספטל לקופת חולים אחרת. זאת, תוך שחרור קופת חולים כללית הן מהמבנה והן מסבסוד אוצרי שדורשת הקופה - 17 מיליון שקל עבור הפעלתו.



הנושא יעלה שוב בדיון הקרוב של הוועדה להסרת חסמים במשרד ראש הממשלה, המתוכננת ליום א' הקרוב, מתוך כוונה להביא את הנושא על פתרונו.



משרד הבריאות הגדיר את סטנדרט השירותים הנדרשים בבית החולים יוספטל - הסטנדרט הוגדר ונשלח לקופת חולים כללית, שהיא הבעלים והמפעילה של בית החולים יוספטל.



בתגובה לפניית משרד הבריאות, דרשה הנהלת קופת חולים כללית תוספת תקציב. אגף התקציבים טען מנגד כי אין מדובר בבעיה תקציבית. הנושא ייבחן במסגרת מו"מ על הסכם חדש עם קופות החולים, בו ניתן לעגן גם את הפעלת בית החולים יוספטל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully