וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל אישר: מערך היבשה יחוזק במאות נגמ"שים

עמוס הראל

3.9.2007 / 14:59

במסגרת התוכנית הרב שנתית של צה"ל יימשך יצור טנק המרכבה, יירכשו מטוסי אף-35 וחיל הים יצוייד בספינות חדשות



מאת עמוס הראל ויובל אזולאי



צה"ל יצטייד בשנים הבאות במאות נגמ"שים כבדים - זו אחת מההחלטות המרכזיות במסגרת התוכנית הרב שנתית (תפן) שאותה אישר הבוקר (שני) הרמטכ"ל, רב-אלוף גבי אשכנזי. התוכנית מבטאת העדפה תקציבית לצבא היבשה, לראשונה זה שנים רבות. נראה שהדבר ייעשה גם באמצעות דחיית מועד העברת חלק מהכספים שאמור היה לקבל חיל האוויר. התוכנית, המתבססת בין השאר על הגדלת הסיוע הביטחוני מארה"ב, תוצג לממשלה, ואם תאושר תכנס לתוקף בינואר 2008.



הנגמ"שים מסוג נמר, ייוצרו תוך שימוש בפלטפורמה של טנקי מרכבה. בנוסף,יימשך ייצור של טנקי מרכבה סימן 4 ויוכנסו בהם מערכות מיגון אקטיווי מפני טילים נגד טנקים. כמו כן, יבוצעו שיפורים במאות טנקים נוספים. בהודעת דובר צה"ל, נאמר עוד, כי חיל האוויר יחוזק באמצעות רכישת מטוסי אף-35, "לצד הארכת חיים ושדרוג סדר הכוחות הקיים". בהודעה לא נאמר כיצד ניתן יהיה לעמוד בפרויקט זה, הכרוך בהוצאות עצומות, לצד הזרמת המשאבים לזרוע היבשה. ייתכן שהכוונה היא לפרוס את עסקת רכש המטוסים על פני תקופה ארוכה.



התוכנית כוללת גם החלטה על הצטיידות חיל-הים בספינות שטח רב תכליתיות חדשות וכן על רכש ופיתוח מערכות נגד ירי טילים ורקטות תלולות מסלול. הרמטכ"ל אשכנזי אישר גם השקעה מוגדלת בתחום המודיעין והתקשוב והודיע, כי הצבא בהנהגתו ימשיך לשמור על דמותו כ"צבא העם".



חצי מהסד"כ שהיה פעם



לפני כשבועיים נפתחה הסדנה המטכ"לית של צה"ל בראשות הרמטכ"ל, במסגרתה דן פורום המטכ"ל בגיבוש עיקרי התוכנית הרב-שנתית של הצבא לשנים הקרובות, וזאת בהתאם להמלצות ועדת ברודט.



עם פתיחת הדיונים, ערך שר הביטחון אהוד ברק מסיבת עיתונאים, בה הציג את תפיסת הביטחון שלו, שבמרכזה מערכת הגנה אקטיווית ליירוט טילים ורקטות מכל הסוגים, שיפור ביכולת התמרון של צה"ל, הכולל הגדלת הסד"כ, הקמה מחדש של שתי אוגדות משימתיות ותגבור הדרגתי של מספר הטנקים. לדבריו, "ישראל נמצאת היום במצב של פחות מחצי משיא הסד"כ שהיה לה בעבר".



שר הביטחון אמר עוד, כי כדי להתמודד ביותר מזירה אחת בעת הצורך- ישראל זקוקה לאורך נשימה לוגיסטי שכולל מלאים בתחומי התחמושת והאמל"ח וכן להגדלת כמות האימונים של כוחות צה"ל. "כוח צבאי אינו רק כלים וטכנולוגיה, אלא קודם כל ביטחון עצמי ורוח לחימה", אמר. הוא הוסיף כי אימונים באש חיה חייבים להימשך עד רמת החטיבה והאוגדה כפי שהיה בעבר. "אימון באש הוא הדבר הקרוב ביותר שיכול לדמות למצב של לחימה, גם אם נעדר ממנו המרכיב הפסיכולוגי", אמר שר הביטחון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully